اقتصادی

اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را قبل از مهر به مجلس ارسال می‌کنیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم هنوز نهایی نشده و امیدواریم تا قبل از مهر بتوانیم این لایحه را به مجلس ارسال کنیم.

روند بازار– به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، فرهاد دژپسند در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با اشاره به اقدامات مثبت انجام شده برای بهبود فضای کسب و کار گفت پنجره واحد فیزیکی ثبت شرکت‌ها در پنج شهرستان عملیاتی شده و در حال گسترش است.

وی با اشاره به حذف برخی مقررات زائد برای بهبود فضای کسب و کار افزود: با این حال هنوز برخی از دستگاه‌ها همکاری لازم را نداشته اند.

او درباره عملکرد مالیاتی گفت: سال گذشته در راستای تحقق بودجه بدون نفت میزان مالیات‌های محقق شده بیش از میزان مصوب بوده و در ۱۴ سال گذشته بی نظیر است با این حال اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم هنوز نهایی نشده و امیدواریم تا قبل از مهر بتوانیم این لایحه را به مجلس ارسال کنیم.

وی گفت: این لایحه در راستای رونق تولید و جلوگیری از فرار مالیاتی تدوین خواهد شد.

دژپسند گفت: سهم دولت از چهار پالایشگاه در صندوق سرمایه گذاری پالایشی یکم عرضه می‌شود و از مردم می‌خواهم که از این فرصت استفاده کنند.

او افزود: بر اساس توافق با وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) قرار است ۵۰ شرکت خصوصی در بازار سرمایه عرضه شود.

دژپسند گفت: ما در مسیر انقطاع بودجه از نفت هستیم و باید منابع درآمدی سالم داشته باشیم که سالم‌ترین آن، مالیات است.

سخنان وزیر اقتصاد درباره ارسال لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم از سوی دولت به مجلس در حالی است که سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس پیش از این گفته بود طبق توافق اولیه با وزیر اقتصاد و با توجه به زمانبر بودن فرایند نهایی کردن لایحه مذکور در دولت، مقرر شده لایحه دولت در قالب طرح، در کمیسیون اقتصاد مجلس بررسی و به صحن برود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا