سیاسی

آخرین خبرها از اصلاح قوانین انتخاباتی در مجلس

عضو کمیسیون شوراهای مجلس توضیحاتی پیرامون آخرین وضعیت طرح ‌اصلاح مفادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای شهر و روستا ارائه کرد.


به گزارش روند بازار، علی حدادی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در تشریح آخرین وضعیت طرح اصلاح قوانین انتخاباتی در مجلس گفت: اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مدت طولانی با دولت، مرکز پژوهش‌ها و کارشناسان مربوطه بر روی طرح اصلاح مفادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری کار کردند ، در نهایت این طرح در مجلس به تصویب رسید و به تایید شورای نگهبان نیز رسید اما مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به آن ایراد گرفت و طرح متوقف شد و اکنون نیز همین طور باقی مانده است.

وی افزود: کمیسیون شوراها آمادگی دارد تا با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در این باره جلسه برگذار کرده و وضعیت طرح اصلاح مفادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری تعیین تکلیف شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس درباره آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون انتخابات شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: این طرح در کمسیون شوراها به تصویب رسیده و جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه شده و در نوبت رسیدگی در جلسه علنی قرار دارد.

حدادی همچنین با اشاره به طرح اصلاح مفادی از قانون انتخابات مجلس، گفت: این طرح بر سر ماده ۵۳ آن که مربوط به برگزاری انتخابات تناسبی در تهران بود ، چندین بار بین مجلس و مجمع رفت و برگشت داشت که در نهایت با موافقت نمایندگان با حذف این ماده ، طرح مذکور به قانون تبدیل و از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده و انتخابات دور دوازدهم مجلس شورای اسلامی که یازدهم اسفند ماه سال جاری با قانون جدید برگزار خواهد شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا