اجتماعی

اعطای ۲۰ هزار وام قرض‌الحسنه به فرهنگیان

روند بازار به نقل ازمهر نوشت: طبق تفاهم‌نامه اعتباری وزارت آموزش و پرورش با موسسه اعتباری ملل مقرر شد تا وام‌های کم‌بهره با نرخ ۴ درصد تا تاریخ ۱۵خرداد ۱۳۹۹ و در تعداد۲۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به فرهنگیان داده شود.

تفاهم‌نامه وزارت آموزش‌وپرورش با موسسه اعتباری ملل با هدف ارائه خدمات وام قرض‌الحسنه به فرهنگیان در نشستی با حضور الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، گودرز کریمی‌فر، مدیرکل تعاون و پشتیبانی و مروجی عضو هیأت مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل مؤسسه اعتباری ملل به امضای طرفین رسید.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع در این نشست با بیان اینکه آموزش‌وپرورش تمام اهتمام و تلاش خود را در راستای همیاری و همکاری با بانک‌های دولتی، خصوصی و مؤسسات اعتباری که آمادگی اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به جامعه فرهنگیان را داشته باشند، معطوف کرده است، گفت: از ظرفیت این موسسات استقبال خواهیم کرد و امیدواریم طی تفاهمی که با مؤسسه اعتباری ملل داشتیم، بتوانیم ظرفیت پرداخت وام‌های کم‌بهره به فرهنگیان را به تدریج افزایش دهیم.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی این وزارتخانه هم در این نشست اظهار کرد: کارسازی برای اعطای تسهیلات کم‌بهره به فرهنگیان با مشارکت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در قالب برنامه‌های رفاهی همواره در دستور کار اداره‌کل تعاون و پشتیبانی بوده است؛ به طوری که این موضوع در سازماندهی و ساماندهی نظام‌نامه رفاهی فرهنگیان جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

کریمی‌فر افزود: با این رویکرد، فرصتی فراهم شد تا همزمان با دهه فجر تفاهم‌نامه همکاری با مؤسسه اعتباری ملل برای اعطای وام‌های کم‌بهره با نرخ ۴ درصد به فرهنگیان منعقد و مبادله شود. و مقرر شد تا تاریخ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ تعداد ۲۰ هزار فقره وام قرض الحسنه در بین فرهنگیان توزیع گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا