ورزش

AFC رسماً شکست سپاهان مقابل الاتحاد را اعلام کرد

کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاه سپاهان را به‌خاطر حاشیه‌های دیدار لغو شده با الاتحاد محکوم کرد.

به گزارش روند بازار، کمیته اخلاق و انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) به‌صورت رسمی، تیم فوتبال سپاهان ایران را بازنده دیدار برگزار نشده روز ۱۰ مهر مقابل الاتحاد عربستان اعلام کرد.

AFC موارد مقابل را به‌عنوان تخلفات باشگاه سپاهان برشمرد: «نمایش و اصرار بر نمایش مجسمه یک فرد نظامی یا سیاسی در محوطه اطراف زمین مسابقه و بنر‌های دینی، نظامی یا سیاسی در ورزشگاه؛ ساختن محیط ناامن و بی‌ثبات امنیتی در ورزشگاه که سبب لغو مسابقه شد؛ بی‌طرف عمل نکردن از لحاظ سیاسی که به اعتبار AFC، لیگ قهرمانان آسیا و فوتبال آسیا ضربه زد؛ اقداماتی که منجر به تحریک افکار عمومی شد.

سپاهان همچنین قوانین ایمنی و اقدامات احتیاطی را که در شرایط قبل از بازی خواسته شده بود، رعایت نکرد. این باشگاه در تأمین امنیت داوران، بازیکنان و مسئولان تیم میهمان و همچنین بابت بابت رعایت قانون و نظم در ورزشگاه نقش جهان ناکام بود»

علاوه بر شکست ۳ بر صفر، باشگاه سپاهان باید مبلغ ۲۰۰ هزار دلار ظرف ۳۰ روز از اعلام این تصمیم پرداخت کند. همچنین درآمدی بابت دیدار با الاتحاد به باشگاه سپاهان تعلق نمی‌گیرد و اگر درآمدی به آن‌ها تعلق گرفته، باشگاه سپاهان باید آن را پس بدهد.

سپاهانی‌ها همچنین از میزبانی در سه مسابقه لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه نقش جهان اصفهان محروم شده‌اند که دیدار سوم به مدت سه سال، به حالت تعلیق درآمده است. همچنین برای بازی‌های آینده‌ای که زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار می‌شود، باید مجسمه (مجسمه شهید قاسم سلیمانی) و بنر‌های مربوطه را از ورزشگاه نقش جهان حذف کند. هرگونه تخلف تکرار با تنبیه شدیدتری همراه می‌شود.

در حالی که قرار بود تیم‌های سپاهان ایران و الاتحاد عربستان روز دهم مهر ماه امسال و در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم بروند، اما تیم عربستانی در زمین مسابقه حاضر نشد. پس از این اتفاق، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که لغو این بازی با نظر ناظر این نهاد صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا