اقتصادی

اعلام قیمت نهایی برنج در هفته آینده

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از اعلام قیمت نهایی برنج در هفته آینده خبر داد.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد قربانی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه بررسی بازار برنج، مرکبات و کیوی مازندران در بابل با اشاره به اینکه قیمت برنج تقریبا نهایی شده، گفت: با ورود وزارت جهاد کشاورزی عملا به بازار برنج، نرخ نهایی برنج هفته آینده اعلام می‌شود.

او افزود: قطعا با ورود وزارت جهاد کشاورزی در بازار برنج، خرید ارقام کیفی پرمحصول انجام خواهد شد و در آینده نزدیک رونق خرید و فروش بازار برنج رخ می‌دهد.

قربانی درباره وضعیت قیمت گذاری مرکبات و کیوی، گفت: قیمت مرکبات و کیوی همیشه بالاتر از قیمت تضمینی است، نیازی به خرید تضمینی نیست و تولیدکنندگان هم باید مدیریت عرضه و فروش داشته باشند تا قیمت این محصولات پایین نیاید.

او با بیان اینکه در بحث نوسازی شالیکوبی‌ها، محدودیتی برای اعطای تسهیلات، وجود ندارد، افزود: شالیکوبی‌ها اکنون پر از برنج است و همه این موارد را رصد می‌کنیم.

قربانی به تعاملات متناسب ایران با کشور‌های مختلف برای واردات و صادرات محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دنیا بر روی سلامت غذا تاکید دارد، در کشور ما بیشتر تمرکز روی تولید است که باید تشکل‌های وارداتی و صادراتی در این زمینه نقش آفرینی کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا