اجتماعی

نتایج کنکور ۱۴۰۱ چه زمان اعلام می‌شود؟

اگرچه زمان دقیق اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۱ هنوز مشخص نشده اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد نتایج اولیه کنکور امسال نیمه مرداد ماه منتشر می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، احتمالا ظرف یک هفته آینده اولین نتایج کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ منتشر می‌شود و داوطلبان گروه‌های آزمایشی می‌توانند با مشخص شدن رتبه خود، انتخاب رشته کنند.

نتیجه کنکور سال گذشته، در نیمه اول مرداد ماه برای تمامی داوطلبان کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به‌صورت یکپارچه اعلام شد. امسال در میانه مرداد تعطیلات تاسوعا و عاشورا قرار دارد (۱۶ و ۱۷ مرداد ماه) به همین دلیل انتظار می‌رود که زمان اعلام نتایج قبل از این تعطیلات اعلام شود و داوطلبان در جریان نتیجه اولیه کنکور خود قرار بگیرند.

پس از این مرحله، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته، رشته و دانشگاه مدنظر خود را انتخاب می‌کنند و دهه سوم شهریور ماه، نتایج نهایی کنکور اعلام می‌شود.

داوطلبان کنکور امسال برای مشاهده اعلام نتایج کنکور باید وارد سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org شوند و با در اختیار داشتن اطلاعات فردی خود، مانند کد ملی، کد پیگیری و شماره داوطلبی خود نتایج را مشاهده کنند.

برای همین در هنگام بررسی نتایج، به همراه داشتن کد ملی و شماره داوطلبی افراد الزامی است.

تعداد داوطلبان و پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری

آنگونه که معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش خبر داده، آزمون ۱۴۰۱ پنجاه و دومین کنکوری است که در کشور برگزار شده است. در این ازمون یک میلیون و ۴۸۹هزار داوطلب شرکت کرده‌اند که بیشترین متقاضی برای شرکت در گروه تجربی بوده است.

به عبارتی تب پزشکی در ایران سبب شده که حدود ۵۷۴ هزار نفر در گروه تجربی آزمون بدهند. پس از آن داوطلبان گروه انانی قرار دارند که ۴۱۲ هزار نفر با هم رقابت کرده‌اند.

تب مهندسی بر خلاف سال‌های قبل در کشور خوابیده و امسال تعداد داوطلبان گروه ریاضی بسیار کم بود و تنها ۱۴۵ هزار نفر در کنکور ریاضی شرکت کردند.

نکته قابل توجه در آزمون امسال این بود که تعداد متقاضیان شرکت در کنکور علوم انسانی افزایش پیدا کرده و در حال نزدیک شدن به متقاضیان کنکور تجربی است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا