اجتماعی

افتتاحیه اولین کلینیک رایگان آنکولوژی برای بیماران جوان مبتلا به سرطان

کلینیک مشاوره آنکولوژی موسسه خیریه «محمدحسین رضوی» به منظور ویزیت رایگان بیماران ۱۶ تا ۳۰ سال مبتلا به سرطان با حضور جمعی از متخصصان در عرصه خون و آنکولوژی در روز پنج شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ راه اندازی شد.

به گزارش روند بازار به نقل از سلام نو، در آستانه مراسم هشتمین سالگرد درگذشت «محمدحسین رضوی» که در سن ۲۳ سالگی بر اثر بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت، سیده نسترن رضوی (مدیرعامل خیریه) از راه اندازی کلینیک مشاوره آنکولوژی به ریاست دکتر سید محسن رضوی فوق تخصص خون و آنکولوژی ، آقای دکتر محمد رضا مسجدی / مدیر عامل شبکه پیشگیری بیماریهای غیر واگیر ، آقای دکتر ابوالقاسمی / دبیر مجمع خیرین سلامت شمیرانات ، خانم دکتر سحر توکلی / فوق تخصص خون و آنکولوژی ، خانم دکتر نسترن خدا کریم / فوق تخصص هماتولوژی و آنکولوژی و هیات مدیره که شامل اساتید بنام دانشگاهی هستند، در خیریه خبر داد.

وی با اشاره به برنامه های منسجم موسسه برای امدادرسانی دارویی، روانشناسی، بالا بردن امید به زندگی و ارائه کمک هزینه های معیشتی به بیماران تحت پوشش، درباره این کلینیک توضیح داد: «بیماران زیادی در حیطه سرطان ممکن است سوالات درمانی، روانشناختی، تغذیه، طب تسکینی و غیره داشته باشند اما متاسفانه دسترسی حضوری اکثر بیماران به پزشکان شاخص و مجرب در این رشته، آسان نیست و ممکن است علاوه بر صرف زمان طولانی تا وقت ویزیت، مستلزم هزینه و محدودیت های خاصی باشند، به همین جهت موسسه در کنار راه اندازی این بخش که کار خود را با حضور و مساعدت پزشکانی که همراه خیریه هستند، به طور رسمی طی ماه آتی آغاز خواهد کرد، برای قدم بعدی در نظر دارد با دعوت از تیم پزشکان دانشگاهی و علاقمند به خدمت داوطلبانه، در ساعات مشخصی در فضای درمانی تعبیه شده از طرف همکاران مجموعه، شرایطی را برای تسهیل ملاقات بیماران با آنکولوژیست ها فراهم کند. همچنین بنا داریم در روزهای آینده با مراکز آزمایشگاهی و تصویربرداری جهت تسریع امور و تخفیف ویژه به بیماران تحت پوشش، مذاکرات جدی و قابل پیگیری به عمل آوریم».

وی افزود: «کلینیک مشاوره آنکولوژی در همه ایام هفته حتی در صورت اعلام آمادگی متخصصین داوطلب در ایام تعطیل، این امکان را فراهم خواهد کرد که گروه سنی هدف که بیماران ۱۶ تا ۳۰ هستند، به صورت رایگان در این محل ویزیت شوند. بدیهی ست در صورتی که بیماران پیش از این تحت درمان پزشک دیگری نبوده باشند، به درخواست خیریه، تحت پوشش درمانی تیم داوطلب قرار خواهند گرفت».

موسس خیریه رضوی درباره نحوه پذیرش بیماران توضیح داد: «فعلا قرار بر این است کلینیک از روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۸ الی ۲۱ پذیرای بیماران با تعیین وقت منطبق با ساعات حضور پزشکان باشد و مددکاران نیز در انجام آزمایشات و تهیه دارو با بیماران همکاری و مشایعت نمایند و در صورت افزایش این زمان و همچنین لیست تازه پزشکان، اطلاعات لازم از طریق اینستاگرام خیریه به نشانی smhcharity اطلاع رسانی خواهد شد».

سیده نسترن رضوی در پایان با اشاره به اینکه طی آمار منتشر شده در رسانه های معتبر که توسط اداره مبارزه با سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شده، هر ساله بیش از صد هزار نفر در ایران درگیر بیماری سرطان می شوند و هزینه های بالای این بیماری و همچنین بهبودی درصد قابل توجهی از آنان در صورت تشخیص به موقع و آغاز درمان، از مردم در اصناف مختلف دعوت کرد که به منظور بهبود وضعیت معیشت و تهیه داروهای بیماران، به جمع حامیان موسسه بپیوندند.

گفتنی ست، مؤسسه «محمدحسین رضوی» که به طور تخصصی در زمینه «سرطان جوانان» فعالیت می ‌کند، توانسته در طول پنج سال فعالیت رسمی به یکی از مؤسسات نیکوکاری و حمایتی پیشرو در حوزه سرطان تبدیل شود.

عضویت موسسه در سازمان جهانی کنترل سرطان (UICC)، حضور در هیات امنای شبکه ملی سرطان، عضویت در شبکه ملی نیکوکاری، حضور در شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌ های غیر واگیردار، برگزاری نخستین سمینار تخصصی سرطان در جوانان در خاورمیانه و چندین همایش مهم، برگزاری سالیانه جشن «یک قدم تا زندگی»، برپایی کمپین بین المللی «تو به توان تو» با هدف استعدادیابی و توان افزایی جوانان و بازارچه‌ های خیریه و غیره، گواهی بر جایگاه قابل اعتنای مؤسسه خیریه محمدحسین رضوی است.

گفتنی ست، علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند هر روز از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۵ با شماره های ۸۸۹۴۸۷۴۰-۰۲۱ و ۰۹۰۵۲۷۴۰۲۴۲ تماس برقرار کنند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا