اقتصادی

افت ۵ درصدی قیمت برنج ایرانی / جدول قیمت انواع برنج ایرانی

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: در حال حاضر بازار برنج به ثبات رسیده و چون برنج ایرانی در انبارها موجود است و بازار هم دچار رکود است و به فصل برداشت برنج نزدیک هستیم، قیمت‌ها اخیرا حدود ۵ درصد افت کرده است.

به گزارش روند بازار، قیمت برنج ایرانی از ابتدای امسال ۲۰ درصد افزایش یافت اما به دنبال ثبات بازار، در روزهای اخیر روند افزایش قیمت معکوس شده و به گفته رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی، قیمت برنج ایرانی حدود ۵ درصد افت کرده است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در مورد وضعیت بازار برنج ایرانی به همشهری گفت: قیمت برنج ایرانی در بازار، اواخر سال گذشته روند کاهشی داشت اما از ابتدای سال جاری شاهد افزایش ۲۰ درصدی قیمت انواع برنج ایرانی بودیم.

رضا کنگری افزود: علت افزایش قیمت برنج ایرانی در ابتدای سال جاری الزام واردکنندگان برنج به خرید برنج تولید داخل بود. درواقع، از اواخر سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، عنوان کرد واردکنندگانی که قصد واردات برنج دارند به ازای خرید هر کیلو برنج ایرانی مجوز واردات ۲ کیلو برنج خارجی را دریافت خواهند کرد. این موضوع با استقبال واردکنندگان همراه شد و شاهد هجوم شرکت‌های بزرگ در خرید برنج ایرانی بودیم.

کنگری با بیان اینکه افزایش تقاضا از سمت شرکت‌های بزرگ موجب افزایش ۲۰ درصدی قیمت برنج شد، گفت: با این حال، در حال حاضر بازار برنج به ثبات رسیده و چون برنج ایرانی در انبارها موجود است و بازار هم دچار رکود است و به فصل برداشت برنج نزدیک هستیم، قیمت برنج ایرانی اخیرا حدود ۵ درصد افت کرده است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در مورد قیمت برنج ایرانی در بنکداری‌ها هم بیان کرد: در حال حاضر در بنکداری‌ها هر کیلو برنج هاشمی گیلان ۱۱۵ هزار تومان، هر کیلو برنج طارم هاشمی ۱۰۵ هزار تومان، هر کیلو برنج فجر ۸۰ هزار تومان، هر کیلو برنج شیرودی ۷۵ هزار تومان و هر کیلو برنج ندا ۷۰ هزار تومان است.

کنگری ادامه داد: این قیمت‌ها، قیمت روز برنج ایرانی در بنکداری‌هاست که با اعمال حدود ۱۵ درصد سود به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد.

جدول قیمت برنج انواع برنج ایرانی

رصد بازار نشان می‌دهد در حال حاضر در خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران هر کیلو برنج ایرانی درجه یک هاشمی ۱۱۰ تا ۱۳۰ هزار تومان است. این در حالی است که قیمت برنج‌های ایرانی بسته‌بندی گران‌تر از قیمت برنج فله در خرده‌فروشی‌هاست.

در جدول زیر، قیمت برنج ایرانی بسته‌بندی در وزن‌های مختلف آمده است.

مشخصاتوزنقیمت (تومان)
برنج هاشمی طبیعت۹۰۰ گرم۱۲۰.۰۰۰
برنج هاشمی ممتاز گلستانیک کیلوگرم۱۳۵.۰۰۰
برنج طارم گلستان۲.۲۶ کیلوگرم۳۳۸.۰۰۰
برنج ایرانی فجر مرمری شمشیری۵ کیلوگرم۴۸۰.۰۰۰
برنج هاشمی ممتاز معطر طبیعت۵ کیلوگرم۶۳۵.۰۰۰
برنج عنبربو هایلی۱۰ کیلوگرم۷۶۸.۰۰۰
برنج فجر بیتمز۱۰ کیلوگرم۸۹۰.۰۰۰
برنج شیرودی هایلی۱۰ کیلوگرم۱.۰۵۰.۰۰۰
برنج هاشمی عطری گیلان‌کشت۱۰ کیلوگرم۱.۴۵۰.۰۰۰
برنج صدری هاشمی آقاجانیان۱۰ کیلوگرم۱.۵۰۰.۰۰۰

منبع
همشهری آنلاین

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا