اجتماعی

آمار ابتلا در سنین ۵ تا ۱۷ سال رو به افزایش است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: آمار ابتلا به ویروس دلتا در سنین ۵ تا ۱۷ سال رو به افزایش است.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، بابک عشرتی افزود: اگر تعطیلی‌ها منجر به در خانه ماندن و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی شود قطعاً در کاهش گردش ویروس و ابتلاء به بیماری کرونا مؤثر است، اما اگر از این تعطیلی‌ها به عنوان فرصتی برای مسافرت و گردش استفاده شود، موجب افزایش شیوع بیماری و فشار به کادر درمان می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها، از ۳ روز پیش تا دیروز آمار مراجعان رو به کاهش است و اگر این روند ادامه یابد یعنی قله را رد کردیم، اما آمار ابتلاء در سنین ۵ تا ۱۷ سال و زیر ۵ سال رو به افزایش است.

عشرتی اضافه کرد: گونه دلتا از سرایت، بیماری زایی و عفونت بخشی بالایی برخوردار است و سنین پایین را هم گرفتار می‌کند و مقدار ویروس بیشتری را به بیمار تحمیل می‌کند و بار ویروسی آن بالا است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه افرادی که نمی‌خواهند واکسن بزنند چه مشکلی را برای جامعه پدید می‌آورند، گفت: ما زمانی تأثیر واکسن را مشاهده می‌کنیم که بیش از ۷۵ درصد جامعه را واکسینه کنیم.

وی افزود: زمانی که فردی واکسن نمی‌زند مابقی افراد را در معرض خطر قرار می‌دهد.

عشرتی تصریح کرد: اخیراً یک پدیده دیگری به وجود آمده که مشاهده می‌کنیم افرادی که برای واکسیناسیون مراجعه می‌کنند نوع خاصی از واکسن مد نظر آنها می‌باشد و وقتی که آن نوع خاص واکسن موجود نیست بر می‌گردند؛ این درست است که شهروندان اختیار دارند نوع واکسن را انتخاب کنند و یا حتی واکسن نزنند اما به هر حال ما هم همیشه نمی‌توانیم این شرایط را در انتخاب به وجود بیاوریم.

وی از مردم درخواست کرد وقتی نوبت واکسن آنها می‌رسد و به مراکز مراجعه می‌کنند هر واکسنی که در آن مرکز موجود است را استفاده کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: افرادی که دوز اول را واکسن اسپوتنیک تزریق کردند؛ دوز دوم آن تا چند وقت دیگر خواهد رسید و این تعداد زیادی نیست مثلاً در دانشگاه علوم پزشکی ایران حدود ۶۰۰ نفر دوز دوم اسپوتنیک را تزریق نکردند.

عشرتی افزود: مواردی که این موج‌ها را توجیه می‌کند حرکت جمعیت‌ها است که یا خودشان ناقل بیماری هستند یا مستعد گرفتن بیماری؛ و وقتی این جمعیت‌ها حرکت می‌کنند در واقع ناقلین در کنار افراد مستعد قرار می‌گیرند و این تبادل ویروس بین آنها صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جلوگیری از سفرها، خودداری از دورهمی ها؛ الآن اهمیت بسیار زیادی دارد و بهترین کار؛ در خانه ماندن است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا