اجتماعی

افزایش ۴۰ درصدی فوتی‌های کرونا/ مسافران در مرزها غربال می‌شوند

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از افزایش ۴۰ درصدی فوتی‌های ناشی از بیماری فراگیر کووید طی یک هفته خبر داد.

به گزارش روند بازار، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از افزایش ۴۰ درصدی فوتی‌های ناشی از کووید طی یک هفته خبر داد. او می‌گوید: اگر افزایش مراجعات ادامه یابد، تقریبا با دو سه هفته تاخیر، افزایش بستری و با یک ماه تاخیر، احتمال افزایش فوتی‌ها هم وجود دارد.

به نقل از ایسنا، دکتر عباس شیراوژن درباره وضعیت فعلی کرونا در کشور و احتمال ایجاد محدودیت‌های بیشتر با افزایش بیماری، گفت: باید توجه کرد که آمار ابتلا به کرونا در کشور حدودا از دو هفته قبل شروع به شدت گرفتن کرد. تعداد شهرهای قرمز، نارنجی و زرد افزایش یافته است. در عین حال در فوتی‌ها هم مقداری افزایش داشتیم. البته باید توجه کرد که این افزایش در فوتی شاید هنوز اثر موج جدید نباشد و یا احتمالا افزایش در فوتی‌ها را با تاخیر داشته باشیم.

افزایش ۲.۵ برابری بستری‌ و ۴۰درصدی فوتی‌های کرونا در کشور

وی با بیان اینکه تعداد بستری‌های کرونا در هفته اخیر نسبت به هفته قبل تقریبا ۲.۵ برابر شده است، افزود: در عین حال درصد فوتی‌های ناشی از کرونا هم در طی هفته اخیر نسبت به هفته قبل تقریبا ۴۰ درصد افزایش یافته است که ممکن است بیش از این هم شود.

شیراوژن با بیان اینکه در حوزه مراجعات سرپایی هم افزایش را شاهدیم، گفت: با این حال امیدواریم با رعایت مردم و واکسیناسیون بتوان شرایط بیماری را کنترل کرد. اما فعلا در شرایط آغاز و هفته‌های اولیه موج هستیم.

توصیه به مسافران و حجاج

وی با اشاره به سفرهای تابستانی، بازگشت حجاج و… گفت: توصیه ما این است که افرادی که سفر می‌روند یا در فضاهای مسقف و … با جمعیت زیاد قرار می‌گیرند، بعد از بازگشت اگر مهمانی و دید و بازدید دارند، ۵ تا ۷ روز بعد از بازگشت را صبر کرده و دید و بازدید نداشته باشند. در این صورت احتمال انتقال بیماری کمتر شود. درباره همه سفرها این نکته وجود دارد. به طور کلی تجمع در محیط‌های بسته و ازدحام برایمان منشاء نگرانی است. البته نمی‌توان این موارد را قطع کرد، اما توصیه می‌کنیم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند.

شیراوژن درباره وضعیت غربالگری در مرزها نیز گفت: پایگاه‌های بهداشتی در مناطق مرزی فعالیت کرده و نظارت دارند. به ویژه اگر اتباع کشورهای دیگر وارد کشور شوند، از آنها تست گرفته شده، کارت واکسیناسیون‌شان کنترل می‌شود و اگر علائم مشکوکی داشته باشند، نسبت به قرنطینه آنها اقدام می‌کنند. این ملاحظه وجود دارد که از نقاط مرزی آسیب‌پذیر نباشیم.

احتمال افزایش فوتی‌ها در هفته‌های آتی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره پیش‌بینی از وضعیت بیماری در کشور در هفته‌های آتی نیز گفت: احتمال افزایش فوتی در هفته‌های آینده وجود دارد. اگر افزایش مراجعات ادامه یابد، تقریبا با دو – سه هفته تاخیر افزایش بستری و با یک ماه تاخیر، احتمال افزایش فوتی‌ها هم وجود دارد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا