اقتصادی

افزایش ۶۳ درصدی تولید نفت خام در ۳ سال گذشته

نماینده مجلس شورای اسلامی از افزایش ۶۳ درصدی تولید نفت خام در دولت سیزدهم و در مدت ۳۰ ماه ریاست جمهوری شهید رئیسی خبر داد.

به گزارش روند بازار، رمضان علی سنگدوینی درباره اقدامات انجام شده در حوزه صنعت نفت گفت: در صنعت نفت و گاز دولت شهید رئیسی اقدامات رو به توسعه زیادی انجام داد و بر اساس اعلام وزیر نفت ۴ و ۶ دهم میلیارد دلار پروژه‌های کلان را در حال بهره برداری داریم.

سنگدوینی در ادامه بیان کرد: ۲۸.۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای ۱۳۲ طرح راهبردی بالادست و پایین‌دست صنعت نفت و گاز در دولت سیزدهم بود که محقق شد و این امر ناشی از توجه ویژه رئیس جمهور به حوزه نفت و گاز و فعال شدن اقتصاد انرژی بود.

وی با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی فاز ۱۴ پارس جنوبی دو سال زودتر از موعد و بعد از سالیان سال کارشکنی شرکت‌های خارجی به بهره برداری رسید ادامه داد: از سوی دیگر پالایشگاه آبادان هم برای تولید فرآورده‌های نفتی راه اندازی شد. افزایش ظرفیت پتروشیمی‌ها مخصوصاً در بحث صنایع تکمیلی با توجه ویژه دولت سیزدهم به حوزه نفت و گاز انجام شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: بهره‌برداری از بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی در دولت سیزدهم نیز اقدام بزرگ دیگری بود که نتیجه تلاش شبانه روزی در این حوزه بود.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: انتقال فرآورده‌های نفتی با خط لوله نیز در دولت شهید رئیسی به سرانجام رسید. افزایش تولید نفت به ۱ و ۶ دهم میلیون بشکه در روز رسید. گ و ظرفیت پالایش نفت خام به ۲۷۰ هزار بشکه در روز رسید. در واقع شاهد افزایش ۶۳ درصدی تولید نفت خام و ۴۰۰ درصدی صادرات نفت خام در دولت شهید رئیسی بودیم.

وی ادامه داد: در دولت شهید رئیسی با افزایش ۴.۵ برابری شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه ورود فناوری در جهت تکمیل زنجیره ارزش و همچنین تولید بار اول تجهیزات راهبردی صنعت نفت و گاز نیز رو به رو شدیم زیرا به این شرکت‌ها میدان داده شد.

سنگدوینی ادامه داد: افزایش ۳۰ درصد حجم صادرات گاز به کشورهای همسایه در کنار افزایش ۱۰۰ درصدی حجم صادرات LPG در دولت سیزدهم، افزایش ۱۰ میلیون تنی محصولات پتروشیمی در جهت تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی کشور از جمله سایر دستاوردهای صنعت انرژی در ۳۰ ماه ریاست جمهوری شهید رئیسی بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا