اجتماعی

افزایش جرایم رانندگی از سال آینده

وزیر کشور گفت:  رقم جریمه‌های فعلی قطعاً بازدارنده نیست، جریمه باید بازدارندگی داشته باشد در سال آینده تلاش داریم تا تشویق و تنبیه و همچنین افزایش جرایم رانندگی را اعمال کنیم.

به گزارش روند بازار، احمد وحیدی وزیر کشور اظهار کرد: مردم در جاده‌ها به پشتوانه حضور پلیس می‌توانند تردد کنند و با دیدن پلیس حس امنیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه رانندگان باید بیشتر قوانین و مقررات را رعایت کنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم، گفت: امسال دو موج سفر داریم، موج اول تعطیلات نوروزی است و موج دوم تعطیلات عید فطر است.

وحیدی گفت: در کنار ایمنی جاده‌ها، رعایت انضباط اجتماعی از وظایف مهم پلیس است که نباید از آن غافل شود.

وزیر کشور با بیان اینکه دولت به صورت ۱۰۰ درصدی با برون‌سپاری برخی از وظایف پلیس به‌ویژه پلیس راهور به بخش‌های خصوصی موافق است، گفت: امیدواریم شرایط و مراحل این کار به سرعت انجام شود.

وحیدی به طرح جدید پلیس راهور در زمینه تشویق و تنبیه رانندگان اشاره کرد و گفت: رتبه‌بندی رانندگان ایده خوبی است که باید این ایده در دولت بررسی و مراحل آن چکش کاری شود و به یک دستورالعمل واحد برسیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تصنیف مبنی بر اینکه آیا دولت با افزایش مبلغ جریمه‌های رانندگی موافق است یا خیر گفت: رقم جریمه‌های فعلی قطعاً بازدارنده نیست، جریمه باید بازدارندگی داشته باشد و فراجا به درستی پیشنهاد افزایش جرایم رانندگی را داده است.

وحیدی در پایان گفت: در سال آینده تلاش داریم تا تشویق و تنبیه و همچنین افزایش جرایم رانندگی را اعمال کنیم.

منبع
خبرگزاری تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا