اجتماعی

مانعی بر سر راه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی وجود ندارد

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی گفت: هیچ مانعی بر سر راه افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی وجود ندارد.

روند بازار – علی اصغر بیات در گفتگو با مهر گفت: افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در سال جاری با توجه به مصوبات شورای عالی کار، ماده ۱۱۱ و ۹۶ تأمین اجتماعی و ماده ۴۱ قانون کار انجام خواهد شد و هیچ مانع و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

بیات با اشاره به جلسات برگزار شده فیمابین مسئولان کانون عالی با مدیر عامل و مسئولان سازمان اجتماعی در روزهای اخیر افزود: هر ساله پس از مصوبات شورای عالی کار و تعیین و ابلاغ سطوح مزدی، جلسات مربوط به تعیین میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی نیز برگزار می‌شود که تصمیمات آن باید به تصویب نهایی هیأت وزیران برسد. امسال هم این جلسات در حال برگزاری است و ان‌شاءالله حقوق اردیبهشت ماه بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی با اعمال افزایش‌های جدید پرداخت خواهد شد.

رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به ضرورت انجام اقدامات جدی مجلس و دولت در خصوص تقویت سبد معیشتی و هزینه‌های زندگی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی گفت: توجه به مسائل و مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران باید در اولویت تصمیم گیری های دولتمردان باشد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: نکته مهم این است که سازوکار تعیین میزان افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی با سایر صندوق‌ها که تابع تصمیمات و مصوبات مجلس و دولت هستند، متفاوت است و نمی‌توانند برای بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی میزان افزایش حقوق را مشخص کنند و همانطور که گفته شد تنها مصوبات شورای عالی کار و مواد قانونی موجود ملاک عمل هستند.

بیات با تشکر از همراهی و تعامل مسئولان سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد: همه ما موظف به حفظ و صیانت از ذخایر و سرمایه‌های بین نسلی بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران هستیم که به امانت به ما سپرده شده و باید نسبت به مسائل، مشکلات و چالش‌های سازمان تأمین اجتماعی حساس باشیم.

وی تاکید کرد: نظارت جدی بر پرداخت کامل و به موقع دیون انباشته شده دولت به تأمین اجتماعی که همانند سال گذشته در بند “و” تبصره ۲ بودجه امسال نیز آمده است از جمله موضوعاتی است که کانون عالی در کنار سایر تشکلات بازنشستگی به طور جدی آن‌را پیگیری خواهد کرد تا سازمان تأمین اجتماعی بتواند از توانمندی لازم جهت ایفای تعهدات خود برخوردار شود.

خبرنگار: مهناز قربانی مقانکی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا