اجتماعی

افزایش روند بازگشت مهاجران افغان از ایران

وزارت مهاجرین حکومت طالبان اعلام کرد روند بازگشت مهاجران از ایران به افغانستان افزایش یافته است.

به گزارش روند بازار، دفتر مطبوعاتی وزارت مهاجرین حکومت طالبان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت روند بازگشت مهاجران از ایران افزایش یافته است و طی یک روز دستکم ۳ هزار و ۳۹۹ نفر به افغانستان بازگشته‌اند.

بر اساس این اطلاعیه، ۳ هزار و ۳۹۹ مهاجر چهارم تیرماه از طریق مرز «اسلام قلعه» در ولایت هرات و «پل ابریشم» در ولایت نیمروز به افغانستان بازگشته‌اند.

وزارت مهاجرین حکومت طالبان افزود از میان افراد بازگشته به افغانستان ۸۱۸ نفر برای دریافت کمک به دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت معرفی شدند.

اطلاعیه همچنین اضافه کرد که ۱۱۲ خانواده نیز بر اساس روش حکومت افغانستان نیز کمک دریافت کردند و به ۲۰۳ نفر نیز سیم کارت توزیع شده است.

«عبدالمطلب حقانی» سخنگوی وزارت مهاجرین حکومت طالبان دی ماه سال گذشته اعلام کرد بود طی حدود یک سال بیش از ۸۰۰ هزار مهاجر افغانستانی از ایران به‌طور داوطلبانه به کشورشان بازگشته یا بازگردانده شدند.

منبع
خبرگزاری تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا