بورس

خبری مهم برای سهامداران «فارس»

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با نماد «فارس» پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده برای افزایش سرمایه خبر داد.

به گزارش روندبازار، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که با نماد «فارس» در بورس فعال است، از پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده برای افزایش سرمایه خبر داد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در کدال، فارس که با سرمایه ۲۸٫۷ هزار میلیارد تومانی یکی از بزرگترین شرکت‌های بورس به حساب می‌آید، قصد دارد تا از محل سود انباشته سرمایه خود را به ۵۰ هزار میلیارد تومان برساند.

این افزایش سرمایه ۷۴ درصدی به منظور جبران مخارج سرمایه‌گذاری‌های انجام شده مربوط به تحصیل سرمایه‌گذاری‌های جدید و جبران مخارج مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر انجام خواهد شد. همچنین بخشی از مخارج صورت‌گرفته بابت بازپرداخت بدهی‌ها از محل سود انباشته مشتمل بر توجیه لزوم افزایش سرمایه بوده که در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۴۰۰ به تصویب هیات مدیره رسیده است.

در جریان معاملات امروز بازار سهام، فارس در قیمت ۱۰۷۵ تومانی و بدون تغییر نسبت به روز معاملاتی گذشته در حال داد و ستد است. بازدهی این نماد در یک ماه گذشته بیش از پنج درصد بوده است.

تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا