سیاسیگردشگری

افزایش ۴۸.۵ درصدی شمار گردشگران کشور در یک سال

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: آمار گردشگری در هشت ماه نخست امسال ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۴۸.۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش روند بازار، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: آمار گردشگری در هشت ماه نخست امسال ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۴۸.۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: بعد از نا آرامی‌های سال گذشته خیلی‌ها تصور می‌کردند امار گردشگری کاهش پیدا کند اما بر خلاف این تصور آمار گردشگری افزایش پیدا کرد.

ضرغامی در ادامه گفت: هرچند که یک رقم بزرگ ما که یک میلیون و چهارصد هزار نفر هست مربوط به کشور آذربایجان است که متاسفانه هنوز مرزهای زمینی را باز نکرده است البته اقدامات لازم در این موضوع در حال انجام است ‌و پیش بینی می‌شود که با مصوبه ای که درباره لغو یک طرفه روادید داشتیم ورود گردشگران خارجی سرعت بگیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا