اقتصادی

افزایش فروش کارخانه ای خودرو در شهریور ۱۴۰۲

در شهریورماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل شاخص تولید و فروش خودرو و قطعات کاهش ۱۴.۵ و ۲۳.۲ درصدی و نسبت به ماه قبل افزایش ۷.۲ و ۴۳.۳ درصدی داشته است.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری تسنیم، مرکز پژوهش‌های مجلس  در جدیدترین گزارش خود که به پایش بخش صنعت و معدن در شهریور ماه امسال پرداخته اعلام کرده است “در شهریورماه سال ۱۴۰۲، شاخص تولید و فروش شرکت های صنعتی بورسی نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش ۳.۸ و۱۰.۶ درصدی را تجربه کرده است، اما نسبت به ماه قبل شاخص تولید و فروش به ترتیب افزایش ۵ و۸.۱ درصدی داشته اند.

در شهریورماه سال ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل شاخص تولید و فروش رشته فعالیت خودرو و قطعات کاهش ۱۴.۵ و ۲۳.۲ درصدی و نسبت به ماه قبل افزایش ۷.۲ و ۴۳.۳ درصدی داشته است. همچنین، شاخص تولید رشته فعالیت شیمیایی بجز دارو نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش ۷ درصدی و شاخص فروش کاهش ۲۴.۱ درصدی و نسبت به ماه قبل کاهش۳.۹ و ۹.۱ درصدی داشته است.

در این بازده زمانی ،از بین ١۵ رشته فعالیت صنعتی بورسی ۶ رشته فعالیت افزایش در شاخص تولید و٩ رشته فعالیت کاهش در شاخص تولید داشته است . رشته فعالیتهای سیمان تجهیزات برقی و دارو بیشترین افزایش در شاخص تولید و رشته فعالیتهای چوب و کاغذ محصولات فلزی بجز ماشین آلات و تجهیزات و خودرو و قطعات « بیشترین کاهش در شاخص تولید را تجربه کرده اند. همچنین در این ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل، از بین ١۵ رشته فعالیت صنعتی بورسی ۶ رشته فعالیت افزایش در شاخص فروش و ۹ رشته فعالیت کاهش در شاخص فروش را تجربه کرده اند. رشته فعالیتهای دارو ، تجهیزات برقی وکاشی و سرامیک «بیشترین افزایش در شاخص فروش و رشته فعالیتها ی »چوب و کاغذ ، شیمیایی بجز دارو و خودرو و قطعات « بیشترین کاهش در شاخص فروش را تجربه کرده اند

افزایش فروش کارخانه ای خودرو در شهریور ۱۴۰۲
افزایش فروش کارخانه ای خودرو در شهریور ۱۴۰۲

برای اطلاع از جزئیات این گزارش به این لینک مراجعه کنید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا