اقتصادی

واکنش وزیر راه به افزایش قیمت اجاره‌بها/ مالکان سقف اجاره‌بها را رعایت کنند

وزیر راه و شهرسازی گفت: باید روند افزایش بها در تهران ۲۵ درصد، در شهرستان‌ها حدود ۲۰ درصد و در سایر شهرها کوچک ۱۵ درصد باشد.

به گزارش روند بازار، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مجلس در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنها در حوزه افزایش اجاره‌بها مسکن برای مستاجران پاسخ داد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی تا پایان شهریورماه حدود ۱۰۰ هزار واحد را با اتمام نازک کاری به مردم تحویل داده شده است.

به نقل از برنا، رستم قاسمی به مشکل افزایش اجاره‌بهای مسکن برای مستاجران اشاره کرد و در این رابطه گفت: مجلس طرحی دو فوریتی را در این زمینه در دستور کار دارد که اگر در صحن تصویب شود، مجوزهای لازم در اختیار وزارتخانه قرار می‌گیرد. با این طرح وزارتخانه می‌تواند با استفاده از این ابزارها کنترل‌های لازم را انجام دهد.

وی تصریح کرد: در این طرح حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان منابع برای افزایش توانایی پرداخت ودیعه مسکن به مستاجرهای دهک‌های پایین در نظر گرفته شده است. این رقم در تهران تسهیلاتی ۱۰۰ میلیون تومانی و در مراکز استان‌ها ۷۰ میلیون تومان و سایر شهرها نیز ۴۰ میلیون تومان است. بخشی از این طرح اجرایی شده و حدود ۱۰۰ هزار نفر نیز در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و مسیر اجرایی آن در حال انجام است.

نحوه تنظیم بازار اجاره‌بها مسکن
وزیر راه و شهرسازی درباره نحوه تنظیم بازار در حوزه مسکن نیز گفت: روند افزایش بها باید به گونه‌ای باشد که ۲۵ درصد در تهران قابل افزایش باشد و در شهرستان‌ها حدود ۲۰ درصد و ۱۵ درصد در سایر شهرهای کوچک باشد. چون ابزار کار مشخص نیست با سازمان‌های مربوطه در حال مذاکره هستیم و طرح مجلس نیز در این خصوص می‌تواند کمک شایانی به کنترل قیمت‌ها داشته باشد.

قاسمی همچنین درباره طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار دریافتی از سامانه مسکن باید حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی بسازیم.

تاکنون ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی بر اساس نام و کد ملی افراد شروع شده است و یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد در سطح کشور در دست اجرا داریم که از عملیات خاک‌برداری تا نازک‌کاری قرار دارند.

امیدواریم تا پایان شهریور حدود ۱۰۰ هزار واحد را با اتمام نازک‌کاری به مردم تحویل دهیم همچنین بارها اشاره کرده‌ام که در نهایت بنا داریم در دو بخش ۲ میلیونی، این تعهد دولت را عملیاتی کنیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا