اقتصادی

​افزایش قیمت بیت کوین تا ۶۹ هزار دلار

قیمت بیت کوین ۱.۵ درصد طی ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته و به ۶۹۲۵۳ دلار رسیده است.

به گزارش روند بازار، قیمت بیت کوین افزایش یافته، اما علیرغم خوشبینی نسبت به کاهش نرخ بهره بانک‌های مرکزی دنیا و ضعف دلار هنوز در همان محدوده قبلی باقی مانده است.

قیمت بیت کوین ۱.۵ درصد طی ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته و به ۶۹۲۵۳ دلار رسیده، اما بزرگترین ارز مجازی دنیا از اواسط ماه مارس در محدوده ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار باقی مانده است.

انتخاب دوباره نایب بوکله به عنوان رئیس جمهور السالوادور و حامی بیت کوین تاثیر چندانی بر قیمت این ارز مجازی نداشته است. بوکله در ۲۰۲۱ بیت کوین را به عنوان یک واحد پول قانونی پذیرفت.

اما رئیس جمهور السالوادور در سخنرانی مراسم حکم تنفیذ خود اشاره چندانی به بیت کوین نکرد. وی تمام اظهارات خود در مورد بیت کوین و ارزهای مجازی را از پروفایل خود در توییتر حذف کرده است.

وی در این سخنرانی قول داد راه حلی برای حل مشکلات اقتصادی السالوادور ارائه دهد. بدهی دولتی السالوادور در دور اول ریاست جمهوری او به شدت افزایش یافته و اتخاذ بیت کوین به عنوان یک ارز قانونی تاثیر چندانی در بهبود اقتصاد نداشته است. اما ذخایر بیت کوین این کشور هنوز هم از نظر ارزش رو به افزایش است.

ارزش اتر به عنوان دومین ارز مجازی بزرگ دنیا هم ۰.۱۵ افزایش یافته و به ۳۸۱۱ دلار رسیده است. سولانا و ایکس‌پی‌آر به ترتیب ۰.۵ درصد افزایش و ۰.۴ درصد کاهش داشتند.

بازارهای سهام با پیش‌بینی کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا و کانادا در این هفته رشد کرده‌اند.

احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر هم به دنبال آرامش شدن تورم در این کشور افزایش یافته است. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس هفته آینده ثابت نگه دارد.

اولین صندوق قابل معامله بیت کوین در استرالیا امروز سه شنبه شروع به کار می‌کند. 

صندوق قابل معامله بیت کوین مونوکروم اولین و تنها صندوق استرالیاست که مستقیماً بیت کوین نگهداری می‌کند.

منبع
خبرگزاری تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا