اجتماعی

افزایش قیمت دارو از طریق بیمه‌ها جبران می‌شود

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: قیمت برخی از دارو‌های غیر آنتی‌بیوتیک افزایش یافته است، که از طریق بیمه‌ها جبران می‌شود.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قدرت‌الله رستمی با بیان اینکه استفاده از بیمه‌ها هزینه تهیه دارو را کاهش می‌دهد، افزود: دولت برای حمایت از افرادی که زیر پوشش بیمه نیستند، بیمه همگانی سلامت را به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده است.

او گفت: زمان پیک آنفلوانزا و بیماری‌های تنفسی دچار افزایش مصرف ناگهانی شربت‌ها و دارو‌های کودکان شدیم، تاکید کرد: اکنون کمبود دارویی وجود ندارد و بیماران به راحتی می‌توانند دارو را از داروخانه‌ها تهیه کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: تولید دارو افزایش پیدا کرده است و از ۴۰ روز گذشته تاکنون دارو‌های آنتی بیوتیک و سرماخوردگی با روال عادی توزیع می‌شود.

رستمی با اشاره به خرید و مصرف خودسر آنتی‌بیوتیک‌ها بیان کرد: مصرف خودسرانه باعث ایجاد مقاومت میکروبی و بدتر شدن بیماری خواهد شد.

او گفت: شهروندان برای مشاوره دارویی و آگاهی از موجودی دارو در داروخانه ها، با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا