اجتماعی

افزایش مدارس غیردولتی را گزارش دهید/ وداع داوطلبان مناطق محروم با پزشکی

به گفته عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس برخی از کارشناسان سنجش معتقد هستند با مصوبه کنکوری اخیر، مناطق محروم با رشته‌هایی مثل پزشکی باید وداع کنند.

به گزارش روندبازار، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اعلام شهریه مدارس غیردولتی گفت: اگر اولیاء احساس کردند مبلغی بیش از شهریه مصوب اعلامی از آنها اخذ شده، موارد را به ما منعکس کنند تا پیگیری کنیم.

به نقل از ایسنا، احمد محمودزاده با اشاره به اعلام شهریه مدارس غیردولتی که از طریق سامانه مشارکت‌ها به نشانی https://mosharekatha.ir/ برای تمام اولیاء قابل مشاهده است اظهار کرد: امسال میزان افزایش شهریه مدارس را به‌صورت درصدی اعلام نکردیم. بلکه شهریه هر مدرسه متناسب با عملکردش افزایش پیدا کرده است.

بر این اساس کمترین شهریه مصوب ثابت چهار میلیون تومان و بیشترین شهریه ۳۵ میلیون تومان است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس موظف هستند شهریه مصوب را حتما روی تابلو مدرسه نصب کرده و در معرض دید اولیاء قرار دهند افزود: از اولیای دانش‌آموزان انتظار می‌رود در حین ثبت‌نام و در طول سال تحصیلی عملکرد و فرایندهای آموزشی و پرورشی مدارس را به دقت نظارت کنند و اگر جایی کاستی بود به ادارات مشارکت در استان‌ها اعلام کنند تا ما بررسی کنیم.

محمودزاده تصریح کرد: شهریه اعلامی، شهریه ثابت است که می‌تواند به آن افزوده شود. البته این افزایش برای فوق‌برنامه‌ها باید از شورای نظارت منطقه و استان تاییدیه گرفته و مصوبه انجمن اولیاء و مربیان مدرسه را نیز داشته باشد

وی گفت: هزینه‌هایی چون سرویس حمل و نقل، تغذیه و لباس فرم جزو شهریه ثابت مدارس نیست و معمولا طی توافق مدرسه با اولیاء تعیین و اخذ می‌شود.

طرح دوفوریتی برای اطلاح قانون کنکور به کجا رسید؟


مهر گزارش داد، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی گفت: یک طرح دو فوریتی برای اصلاح قانون کنکور توسط ۲۷۲ نفر از نمایندگان مجلس امضا شد. منتهی هیأت رئیسه مجلس هنوز این طرح را در صحن مجلس به رأی نگذاشته است.

همچنین کمیسیون آموزش مجلس به‌صورت جداگانه، در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار مسکوت ماندن طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور ۱۴۰۲ شدند تا این مصوبه حداقل برای کنکور ۱۴۰۲ با توجه به آماده نبودن وزارت آموزش و پرورش اجرا نشود و در ادامه با مشورت کمیسیون آموزش اصلاح شود.

مهرداد ویس کرمی افزود: آموزش پرورش ما زیرساخت لازم را برای اجرای چنین کار مهمی ندارد. باید امتحان نهایی در کل کشور برگزار شود. جلوی تقلب و رانت و فساد گرفته شود،

با توجه به معدل‌های مساوی که وجود دارد، این یک مشکل دیگر است که تمایز بین افراد کم می‌شود، برخی از کارشناسان سنجش معتقد هستند با این مصوبه داوطلبان مناطق محروم با رشته‌هایی مثل پزشکی باید وداع کنند در مناطق محروم کنترل روی امتحانات مدارس کم است و همچنین میانگین معدل پایین است و قطعا رشته‌های پرطرفدار را از دست می‌دهند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا