اقتصادی

افزایش بیش از ۳۵ درصدی واردات نهاده های دامی

قائم‌مقام وزیر جهاد گفت: بنابر آمار ۷ ماهه گمرک، واردات نهاده های دامی بیش از ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

به گزارش روند بازار، علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزیر جهاد گفت: هم اکنون نه تنها مشکلی در بحث تامین نهاده دامی ذرت و جو نداریم بلکه به سبب مازاد اعتباری در اختیار تولیدکنندگان قرار می گیرد.

به گفته او، با توجه به حجم قابل توجه ذرت موجود در بنادر، نگرانی تا پایان سال در این خصوص وجود ندارد.

پیمان‌پاک ادامه داد: نگاه وزارت جهاد بر آن بود که با واردات دانه‌های روغنی و استحصال کنجاله از ظرفیت تولید داخل استفاده کند که به سبب افزایش حجم جوجه‌ریزی با کمبود عرضه کنجاله روبرو شدیم که در نهایت با برنامه‌ریزی برای افزایش حجم واردات پیش‌بینی می‌شود که طی ۳ تا ۴ هفته آتی بارهای مختلف عرضه شود.

قائم‌مقام وزیر جهاد افزود: در راستای افزایش حجم واردات و برنامه‌ریزی با بانک مرکزی، ارز واردات نهاده تخصیص داده شده است و اکنون ۴ کشتی کنجاله خشک در بنادر تخلیه و بخشی ترخیص شده است.

به گفته او، بنابر آمار ۷ گمرک واردات نهاده دامی بیش از ۳۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است و همواره این فرآیند تا پایان سال ادامه دارد.

پیمان‌پاک گفت: پشتیبانی امور دام ۲ میلیون تن نهاده برای توزیع تا پایان سال خریداری کرده است. همچنین برای دیگر شرکت‌ها تامین ارز و تهاتر از طریق همکاری وزارت نفت با بانک ادامه دارد که بر این اساس مشکلی در تامین نهاده نداریم‌.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا