اقتصادی

پوشش دارویی بیمه‌ها افزایش می‌یابد؟

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه سفر امروز هیئت دولت به کردستان اعلام کرد: اعتبارات بیمه‌ها به مرور افزایش می‌یابد و برنامه دولت این است که به سمتی برویم که دارو پولی از جیب بیماران برداشته نشود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تقویت بیمه‌ها از خواسته‌های اصلی رئیس‌جمهور است و به همین دلیل دستور داد تا سازمان برنامه و بودجه هشت هزار میلیارد تومان به بیمه‌ها اختصاص دهد.

ایرنا گزارش داد، بهرام عین‌اللهی روز جمعه در جریان سفر به کامیاران به‌عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور اظهار کرد: این اعتبارات به مرور افزایش می‌یابد و برنامه این است به سمتی برویم که پوشش دارویی بیمه‌ها افزایش یافته و پولی از جیب بیماران برداشته نشود.

عین‌اللهی تاکید کرد: فرانشیز بیماران همان مبلغ سال قبل باقی می‌ماند و افزایشی نخواهد داشت. این طرح طی یکی دو هفته آینده عملیاتی می‌شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی دولت در حوزه سلامت، تقویت ساختار بیمه‌های همگانی برای حمایت بیشتر از بیماران است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در گام اول ۶ میلیون نفر از اقشار سه دهک اول که کمتر برخوردارند تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و در گام دوم هم حمایت از داروهای پرمصرف در دستور کار وزرات بهداشت قرار گرفت که در جلسه روز گذشته هیات دولت دستور تقویت سازمان‌های بیمه‌گر برای حمایت از بیماران صادر شد.

بهرام عین‌اللهی به خواسته‌های منطقی مردم کامیاران درباره بیمارستان سینا اشاره کرد و گفت: این بیمارستان وضعیت استاندارد ندارد و باید مداخله جدی برای آن انجام گیرد. تلاش می‌کنیم تا اعتباری برای بخش‌های مختلف این بیمارستان در مصوبات امروز گنجانده شده و تا پایان سال بهره‌برداری شود.

عین‌اللهی تاکید کرد: مشکل مردم با این طرح کوتاه‌مدت حل نمی‌شود و باید طرح جامع بیمارستان را در حومه شهر با پیگیری مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تدوین و اعتبار لازم برای اجرای آن را اخذ کرد و ظرف سه سال آینده آن را به بهره‌برداری رساند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا