اقتصادی

افزایش چراغ خاموش ۶۰ درصدی نرخ قبض برق

عضو هیات رئیسه مجلس، از افزایش چراغ خاموش قیمت برق انتقاد کرد و گفت: قبوض برق برخی خانواده‌ها در سال جاری نسبت به همان دوره مشابه در سال ۹۸، حدود ۶۰ درصد گران‌تر شده است.

روند بازار – به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، حسینعلی حاجی دلیگانی با انتقاد از گرانی برق گفت: وزارت نیرو چراغ خاموش قیمت برق را افزایش داده؛ به گونه‌ای که قبوض برق برخی خانواده‌ها در سال جاری نسبت به همان دوره مشابه در سال ۹۸ حدود ۶۰ درصد گران‌تر شده است.

وی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس باید به موضوع گرانی بی‌ضابطه برق ورود کند، افزود: وزیر نیرو نیز باید پاسخگوی افزایش چند برابری قیمت برق باشد.

به گفته عضو هیأت رئیسه مجلس علی رغم اینکه یارانه مردم طی ۱۰ سال رشدی نداشته، قیمت برق افزایش چشم‌گیری یافته است.

حاجی‌دلیگانی، با بیان اینکه دولت نباید در افزایش قیمت خدمات پیش قدم باشد، تصریح کرد: هرچند وزیر نیرو مدعی شده که قیمت برق بیش از ۷ درصد گران نخواهد شد؛ اما بر اساس گزارش‌های رسیده، شاهد افزایش چند برابری قیمت برق هستیم، به گونه‌ای که به طور مثال هزینه برق خانواده‌ای پیش از این ۲۵ هزار تومان بود؛ اما در حال حاضر با مصرف مشابه به ۱۵۰ هزار تومان رسیده است؛ پس دولت باید پول اضافه دریافت شده را به مردم بازگرداند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا