اقتصادی

افزایش ۱۰ درصدی تولید شمش فولاد

میزان تولید شمش فولاد و محصولات فولادی در ۵ ماهه سال ۹۹ به ترتیب ۱۰ و ۳ درصد افزایش یافته و در این مدت تولید آهن اسفنجی نیز با رشد ۱۱درصدی همراه شد.

روند بازار – به گزارش مهر به نقل از ایمیدرو، طبق آمار منتشره از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد شرکت‌های فولادساز کشور از ابتدای فروردین تا پایان مرداد، ۱۱ میلیون و ۸۱۷ هزار تن شمش فولاد (بیلت، بلوم و اسلب) تولید کردند؛ این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۰ میلیون و ۷۷۸ هزار تن بود.

همچنین میزان تولید محصولات فولادی (تیرآهن، میلگرد، نبشی، ناودانی، انواع ورق و غیره) در ۵ ماهه نخست امسال، ۸ میلیون و ۷۹۶ هزار تن بود. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۸ میلیون و ۵۰۸ هزار تن بود.

افزایش ۱۱ درصدی تولید آهن اسفنجی

میزان تولید آهن اسفنجی ۵ ماهه امسال، ۱۲ میلیون و ۸۸۳ هزار تن بود که در مقایسه با رقم تولید شده در مدت مشابه سال گذشته (۱۱ میلیون و ۶۰۴ هزار تن)، ۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا