اقتصادی

افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی

لوازم خانگی ایرانی ۱۰ درصد گران شد. رئیس انجمن تولیدکنندگان صوت و تصویر با اعلام این خبر گفت: با لغو تحریم‌ها، دیگر لوازم خانگی ساخته شده وارد کشور نمی‌شود و صرفا مونتاژ آنها در ایران انجام می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، ممنوعیت واردات لوازم خانگی باعث جهش قیمت‌ها در این بازار شده است. به طوری که فروشندگان از ریرش شدید مشتریان می‌گویند. حالا دوباره خبر می‌رسد که در بازار لوازم صوتی و تصویری ۱۰ درصد دیگر افزایش قیمت رخ داده است.

سید علیرضا موسوی‌مجد، رئیس انجمن تولیدکنندگان صوت و تصویر کشور به تجارت‌نیوز از افزایش ۱۰ درصدی قیمت لوازم خانگی ایرانی خبر داد.

او در این زمینه به تجار‌ت‌نیوز گفت: با افزایش نرخ دستمزد کارگران، حمل و نقل و انرژی قیمت برخی اقلام لوازم خانگی ۱۰ درصد و برخی اقلام دیگر از جمله تلویزیون کمتر از ۱۰ درصد افزایش قیمت داشت.

موسوی مجد گفت: شرایط بازار لوازم خانگی آرام و قیمت‌ها تابع عرضه و تقاضا است و به دلیل کاهش شدید تقاضا در بازار لوازم خانگی قیمت‌ها امسال حداکثر ۱۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان صوت و تصویر کشور اما واردات هر نوع لوازم خانگی خارجی به کشور را رد کرد و گفت: واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است و هیچ صحبتی مبنی بر آزاد کردن واردات لوازم خانگی وجود ندارد.

مجد همچنین تاکید کرد: البته تصور هم بر این است که با لغو تحریم‌ها لوازم خانگی آماده اجازه واردات نگیرد و صرفا با واردات قطعات لوازم خانگی و مونتاژ آن در ایران موافقت شود.

موسوی مجد معتقد است با گشایش‌های احتمالی برجامی نیازی به واردات کالا از شرکت‌های ال جی و سامسونگ نیست، چرا که بستر تولید در کشور فراهم و ظرفیت‌های خالی پر شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا