اقتصادی

افزایش ۵ تا ۱۰ میلیونی قیمت برخی خودروها

بررسی وضعیت بازار خودرو از مهرماه تا آبان ماه خبر از افزایش قیمت ها می دهد.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرآنلاین، هر چند انتظار می رفت مهر ماه، ماه خوب بازار خودرو باشد اما افزایش قیمت خودرو در این ماه بسیاری از پیش بینی ها را محقق نکرد. 

قیمت ها در بازار در شرایطی در اولین ماه پاییز با افزایش روبرو شد که فعالان بازار معتقد بودند روند ریزشی بازار حفظ خواهد شد. “سعید موتمنی” رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و نمایشگاه داران  خودروبه خبرانلاین گفته است: فزایش قیمت برخی خودرو ها به دلیل کمبود عرضه آن است که مقطعی است همچنین افزایش قیمت خودرو از ۵۰۰ هزارتومان تا یک میلیون تومان طبیعی است.

بررسی ها نشان از تغییرات ۵ تا ۱۰ میلیونی برخی خودروهای تولید داخل در بازار دارد. 

 بر این اساس کیا سراتو از اوایل مهر ماه با ۲۷۹ میلیون تومان عرضه شد و در اواسط مهر به  ۲۸۸ میلیون تومان رسید و در حال حاضر با قیمت ۲۸۰ میلیون و۵۰۰ هزارتومان معامله می شود.

پژو۲۰۰۸ از اوایل مهر ماه با ۲۹۸ میلیون تومان فروخته شد در اواسط مهر به ۳۰۳ میلیون تومان رسید و از آغاز آبان با قیمت ۳۰۵ میلیون تومان فروخته می شود.

سمند ال ایکس نیز از ۷۲ میلیون تومان، این روزها به ۷۷ میلیون و۷۰۰ هزارتومان رسیده است که افزایش ۵ میلیون تومانی داشته است.

از میان این محصولات، سایپا ۱۱۱ دراین یک ماه ۴ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است به طوری که ماه گذشته، ابتدا با ۴۵ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان در بازار عرضه شد و اکنون با قیمت ۴۹ میلیون تومان معامله می شود.

 برخی فعالان بازار معتقدند از ابتدای هفته آینده قیمت ها در بازار خودرو واقعی تر می شود چرا که با پایان تعطیلات و همچنین پایان ایام سوگواری محرم و سفر خرید و فروش در بازار خودرو با افزایشی اندک روبرو خواهد شد. جدول زیر قیمت خودروها در دو هفته پایانی مهر و اولین هفته آبان را نشان می دهد. 

۲۲۳۲۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا