اجتماعیاقتصادی

افزایش ۷۰۰ درصدی قیمت قبض برق! / دلیل چیست؟

نائب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس بر پیگیری افزایش قیمت قبوض برق مشترکین تاکید کرده است. سخنگوی صنعت برق، اما توضیحاتی را در این زمینه ارائه داد. 

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، احمد مرادی، نائب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از پیگیری افزایش قیمت قبوض برق مشترکین خبر داد.

وی در پاسخ به علت افزایش قیمت قبوض برق مشترکین نسبت به دوره های قبل، بیان کرد: با توجه به گزارشات واصله از سوی مردم این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و اطلاع‌رسانی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

در طی هفته گذشته گزارشات مردمی حاکی از افزایش قیمت قبوض برق مشترکین نسبت به بازه مشابه در سال گذشته بوده که منجر به انتقاد از سوی مردم شده است.

مجید واشقانی، بازیگر سینما نیز با انتشار کلیپی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از افزایش ۷۰۰ درصدی نرخ قبض آپارتمان خود نسبت به دوره‌های گذشته انتقاد کرد و خواستار پیگیری این موضوع شد (ایسنا).

دلیل افزایش قیمت قبوض برق

در این رابطه،مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق توضیح داده است: سالانه در ابتدای اردیبهشت ماه ۷ درصد نرخ برق گران می‌شود و البته در این میان تعرفه برق پرمصرف‌ها نیز با فرمول‌های مختلف محاسبه می‌شود.

به گفته وی، مشترکینی که دو برابر الگوی منطقه مصرف داشته باشند، تعرفه مازاد آنها مطابق خرید تضمینی برق از نیروگاه تجدیدپذیر محاسبه می‌شود (تسنیم)

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا