اجتماعی

افزوده شدن ۳ هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان در سال آینده

رئیس شورای شهر تهران گفت: هدف ما این است که در سال آینده ۳ هزار اتوبوس به تهران افزوده شود.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بودجه سال آینده شهرداری تهران گفت: بودجه ریزی و برنامه ریزی برای سال آینده می‌تواند بسیاری از مسائل را روشن کند و منجر به ریل گذاری شود.

چمران اظهار کرد: مهمترین کاری که در طول سال انجام می‌شود تدوین بودجه مبتنی بر برنامه ریزی برای اداره بهتر شهر است و پیش از آنکه بودجه در دستور کار باشد به بررسی برنامه چهارم توسعه پرداختیم.

وی با بیان اینکه برنامه چهارساله آینده شهر مبتنی بر مسائل و چالش‌های اصلی شهر تدوین شده است گفت: برشی از این برنامه را در بودجه سال آینده شهرداری تهران مشاهده خواهیم کرد و انشالله این بودجه تحرکی را ایجاد کند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تمایز بودجه امسال آینده با سال قبل گفت: شهرداری تهران بودجه‌ای بالغ بر ۷۸ هزار میلیارد تومان را ارائه داد و و بودجه سال جاری نیز به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان بسته شد که خوشبختانه درحال تحقق کامل است و باید منتظر ماند دید تا پایان سال چه میزان بودجه دیگر محقق می‌شود.

چمران با بیان اینکه کمیسیون برنامه بودجه ۲ پیشنهاد را ارائه داد گفت: بر مبنای آن قرار شد بودجه به مبلغ ۷۵ هزار میلیارد تومان و دیگری به مبلغ ۶۵ هزار میلیارد تومان منعقد شد و سپس بر اساس بررسی‌ها قرار شد فشاری به شهرداری تهران از لحاظ بودجه و هزینه کرد وارد شود.

وی اظهار کرد: جز حقوق و دستمزد و برنامه‌های دائمی قرار شد تا بودجه با تمرکز انجام طرح‌های عمرانی پیش رود و البته در بستر بودجه میزان منابع تمام معاونت‌ها در ۶۵ هزار میلیارد تومان دیده شد و برای انجام حرکتی اساسی ۱۰ هزار میلیارد تومان اختصاصاً برای حمل و نقل عمومی و رفع آلودگی هوا به بودجه افزوده شد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: البته در بستر بودجه ۶۵ هزار میلیارد تومانی ۱۷ هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده بود و ۱۰ هزار میلیارد تومان مازاد است و این به معنای آن است که با کسر منابع از ردیف‌های مختلف بودجه حدود ۴۵ درصد بودجه شهرداری تهران و به میزان ۲۷ هزار میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل عمومی بسته شده است.

چمران با اشاره به بودجه حمل و نقل عمومی گفت: بیشتر بودجه حوزه حمل و نقل عمومی برای خرید اتوبوس صرف خواهد شد و البته توجه ما به مترو هم وجود دارد، اما متأسفانه در مدت یک سال نمی‌توانیم به خرید واگن بپردازیم و از سال ۹۶ تاکنون خرید ۶۳۰ واگن مترو از چین در دستور کار است، اما هنوز محقق نشده است و در خوش‌بینانه‌ترین حالت پس از انعقاد قرارداد یک سال و نیم زمان می‌برد تا واگن‌ها به تهران برسد.

وی با اشاره به تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: هدف ما این است که در سال آینده ۳ هزار اتوبوس به تهران افزوده شود تا با ۲ هزار دستگاه اتوبوس فعلی تعداد آن‌ها به ۵ هزار دستگاه برسد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: با دو سازنده قرارداد منعقد کرده‌ایم تا بتوانند هزار دستگاه اتوبوس را به شهر تحویل دهند و هزار دستگاه دیگر را نیز از سایر خودروسازان خریداری خواهیم کرد.

چمران افزود: برای اتوبوس‌های وزارت کشور پیش پرداخت را واریز کرده‌ایم، اما تنها ۱۷۰ اتوبوس با شهرداری تهران تحویل داده شده است.

چمران گفت: درخواستی که ما از رئیس پلیس راهور تهران داشتیم این بود که موتورسیکلت‌های کاربراتوری از سطح شهر جمع آوری شوند؛ چراکه آلودگی زیادی ایجاد می‌کنند.

چمران با بیان اینکه بودجه خوبی در بخش عمرانی پیش بینی شده است گفت: طرح‌هایی نیز از سوی معاونت فنی و عمرانی در نظر گرفته شده که بودجه برای سه طرح بزرگ امتداد بزرگراه یادگار امام، بزرگراه شهید بروجردی و آزادراه شهید شوشتری است که نزدیک به هفت کیلومتر ابتدایی آن در حال آماده شدن است.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص حاضر شدن اعضای شورای شهر تهران در جلسه شورای شهر گفت: ممکن است هر چند صد سال یکبار این اتفاق رخ دهد.

وی با اشاره به پیش پرداخت ۶۳۰ واگن گفت: درحال پیگیری این موضوع هستیم و تا زمانی که پرداخت نشود نمی‌توان مطمئن بود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ایجاد ناوگان حمل و نقل ریلی روی زمین گفت: این موضوع باید بررسی شود تا متوجه شد در کدام یک از مناطق می‌توان این پروژه را اجرایی کرد البته برای مطالعات ریلی بودجه‌ای تدوین شده است.

چمران با اشاره به بودجه خرید تجهیزات آتش نشانی گفت: ۶۳۱ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آتش نشانی و ۲۷۹ میلیارد تومان هم برای خرید تجهیزات مدیریت بحران تدوین شده است همچنین در تبصره ۲۰ نیز مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا