اجتماعی

الزامی به تعویض شناسنامه‌های قدیمی وجود ندارد

مدیرکل ثبت احوال خراسان‌شمالی گفت: هم اکنون بخش نامه‌ای مبنی بر الزام تعویض شناسنامه‌های قدیمی معروف به جلد قرمز وجود ندارد.


به گزارش روند بازار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی زاهدی نیا گفت : کسانی که شناسنامه آن‌ها مشکلاتی از قبیل تغییرات در نام و یا نام خانوادگی، عدم خوانایی مناسب، مشکل عکس و یا مشکلاتی مشابه دارند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به درخواست تعویض شناسنامه اقدام کنند.

او در خصوص مدارک مورد نیاز برای تعویض شناسنامه نیز، گفت : متقاضیان می‌توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه و عکس رنگی ۴*۳ به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی در خصوص هزینه مورد نیاز جهت تعویض شناسنامه نیز، افزود: این تعرفه بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تعیین شده است و مبلغ آن ۵۰ هزار تومان است.

او گفت: متقاضیان پس از ثبت درخواست تعویض شناسنامه نهایتاً ظرف مدت ۳ روز شناسنامه‌های جدید را دریافت می‌کنند.

زاهدی نیا گفت: کسانی که تمایل دارند و یا شناسنامه‌های آن‌ها مشکل دارد، می‌توانند نسبت به تعویض شناسنامه اقدام کنند و مابقی افراد نیز می‌توانند به مرور جهت تعویض شناسنامه‌های قدیمی معروف به جلد قرمز به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا