اقتصادی

ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات الزامی شد

دبیر کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات از لازم الاجرا شدن قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول خبر داد.

به گزارش روند بازار، یاسر دستمالچیان یادآور شد: از دیروز سوم تیر ۱۴۰۳ قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول لازم الاجرا شد. بر اساس این قانون، بنگاه‌های مشاور املاک موظفند همه قراردادهای خود را در سامانه املاک و مستغلات ثبت کنند، در غیر این صورت مشمول پرداخت جریمه خواهند شد.

وی با بیان این‌که لازم الاجرا شدن این قانون با هدف ایجاد آرامش در بازار مسکن انجام شده است، افزود: ثبت‌نام در مدارس، تعویض پلاک، دریافت دسته چک و سایر خدمات وابسته به ثبت معاملات در سامانه است.

وی تصریح کرد: بنگاه‌های مشاور املاکی که پروانه کسب دارند اما فاقد پروانه تخصصی هستند باید هرچه سریع‌تر نسبت به حضور در کلاس‌ها و گذراندن آزمون اقدام کنند.

منبع
خبرگزاری تسنیم

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا