ورزش

صدر جدول به هم ریخت / امتیازات سپاهان و پرسپولیس برگشت

کمیته استیناف رای به بازگشت امتیازهای کسر شده از پرسپولیس و سپاهان داد.

به گزارش روند بازار، چهار ماه قبل کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به خاطر تخلفات باشگاه سپاهان در برخی قراردادهای بازیکنان خود رای به کسر ۴ امتیاز از این تیم در لیگ برتر داده بود و در مهر ماه هم دستور به کسر یک امتیاز از پرسپولیس داد که کمیته استیناف آن را نپذیرفت.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در شهریور ماه اعلام کرد به خاطر شکایت باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، تراکتور و پیکان از باشگاه سپاهان و طبق گزارش دریافتی از کارگروه ناظر بر قراردادهای ورزشی، به دلیل تخلفات صورت گرفته در قراردادی برخی بازیکنان از جمله رضا اسدی، سید پیام نیازمند، هادی محمدی، رضا شکاری، کاوه رضایی و احسان پهلوان که مغایر با قوانین نقل و انتقالات فصل ۰۳-۱۴۰۲ است، رای به کسر ۴ امتیاز و جریمه ۴۰ میلیارد تومانی علیه طلایی پوشان داده که این مورد با دادخواهی سپاهان برای رای صادره همراه شد تا رای برگردد.

حدود یک ماه پس از رای سنگینِ صادر شده علیه سپاهان، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد پرسپولیس هم به خاطر تخلف در بخشی از قرارداد گئورگی گولسیانی که مغایر با قوانین نقل و انتقالات است، با کسر یک امتیاز و جریمه ۱۰ میلیارد تومانی مواجه شده که سرخ پوشان هم مثل سپاهان درخواست تجدید نظر داشته است.

پس از ماه‌ها تاخیر و بررسی توسط کمیته استیناف فدراسیون فوتبال و در حالی که بحث شکایت از استقلال پیرامون قرارداد برخی از بازیکنان و مربیان این تیم بود و تیم‌هایی مثل پرسپولیس و سپاهان منتظر واکنش کمیته انضباطی پیرامون این مسئله بودند، حالا کمیته استیناف با رای خود صدر جدول را بهم ریخت.

بنابر رای صادر شده توسط کمیته استیناف فدراسیون فوتبال ۴ امتیاز کسر شده از سپاهان و یک امتیاز کسر شده از پرسپولیس برگشت، اما جرایم مالی پابرچا ماند.

حالا با تجدید نظر توسط کمیته استیناف فدراسیون فوتبال و بازگشت امتیازهای کسر شده، سپاهان که پیش از این بازی یک بازی و یک امتیاز کمتر نسبت به تیم صدرنشین استقلال، در جایگاه دوم جدول لیگ برتر قرار داشت، ۳۱ امتیازی شد و با دو امتیاز بیشتر نسبت به آبی پوشان، به صدر جدول تکیه زد.

پرسپولیس هم که مثل سپاهان یک مسابقه معوقه دارد و تا ساعاتی قبل بخاطر گل زده کمتر نسبت به تراکتور در رده چهارم جدول قرار گرفته بود، حالا ۲۶ امتیازی شد و در جایگاه سوم لیگ برتر ایستاد تا حالا این شانس را داشته باشد در صورت برتری با اختلاف بیش از ۵ گل در دیدار پیش رو برابر نساجی مازندران، به رتبه دوم هم برسد و جای استقلالی که قبل از رای استیناف صدرنشین بود را بگیرد!

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا