اقتصادی

امسال نیاز به واردات گندم نداریم

 معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به وضعیت مناسب تولید، امسال کشور نیاز به واردات گندم ندارد و با کمک مسوولان در تلاش برای خودکفایی پایدار هستیم.

به گزارش روند بازار، ” علیرضا مهاجر” روز چهارشنبه در حاشیه تور رسانه ای دانش بنیان که همزمان با پنجاهمین سال تاسیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با عنوان روز مزرعه، انتقال دانش فنی و ارائه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی غلات آبی( گندم و جو) در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر مستقر درکرج برگزار شد، افرود: به رغم تکرار خشکسالی ها ، ۱۰.۵ میلیون تن گندم طی سال گذشته از کشاورزان کشور خریداری شد و این میزان در سال‌جاری از مرز ۱۱ میلیون تن عبور خواهد کرد.

وی ادامه داد: با این وضعیت امسال نیاز به واردات گندم نخواهیم داشت ضمن آنکه کیفیت گندم تولیدی سال زراعی جاری به نسبت سال های گذشته بهتر است .

مهاجر تاکید کرد: اکنون کشاورزان با مدیریت مناسب، آبیاری به موقع و شرایط بهتر کشت به ارتقای کیفیت محصولات زراعی کمک می کنند.

۹۸ درصد بذور کشور در داخل تولید می شود

معاون زراعت وزارت جهادکشاورزی از تولید ۹۸ درصد بذور در داخل کشور خبر داد و افزود: در تولیدات بذور وضعیت خوبی داریم؛ اکنون کشور دارای چهار اقلیم است که به تناسب هر اقلیم بذر گندم تولید و به کشاورزان معرفی شده است.

مهاجر گفت: امسال در برخی استانها از جمله خوزستان براثر بارندگی ها بین ۱۰ تا ۴۰ درصد به کل مزارع کشاورزی خسارت وارد شد ضمن آنکه برخی مزارع بین ۸۰ تا ۹۰ درصد خسارت دید که جبران زیان کشاورزان در دستور کار دولت است.

وی تاکید کرد: بیمه محصولات کشاورزی یکی از راههای جبران خسارت کشاورزان است که این برنامه دنبال خواهد شد.

کوچک شدن اراضی کشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: یکی‌ از مشکلات کشور، کوچک شدن اراضی کشاورزی است بطوریکه ۷۳ درصد اراضی زیر چهار هکتار است و در ۱۰ سال آینده به زیر سه هکتار می رسد؛ بهره وری در این گونه اراضی سخت و توسعه آبیاری نوین و مبارزه با آفات و بیماری‌ها دشوار است.

وی اضافه کرد: در این وضعیت راهکار مناسب ، تجمیع اراضی خرد شده یا جلوگیری از خرد شدن این اراضی کشاورزی است.

منبع
خبرگزاری ایرنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا