کسب و کار

امنیت صرافی هات بیت چگونه است؟

امروزه تمامی فعالیت‌های مربوط به خرید و فروش ارز دیجیتال در پلتفرم‌های خاصی انجام می‌شود که ما آن‌ها را به‌عنوان صرافی می‌شناسیم. در این پلتفرم‌ها کاربران می‌توانند به‌صورت همتا به همتا معامله کنند و همچنین با اطلاعات جدید هر ارز آشنایی داشته باشند. البته کشور ما به دلیل قرار گرفتن در شرایط تحریم در حوزه سرمایه‌گذاری بازار‌های آنلاین نیز با مشکلات خاصی روبه‌رو است و امکان استفاده از آن‌ها برای ایرانیان دشواری‌های خاص خود را دارد.

صرافی هات بیت نمونه‌ای از پلتفرم‌های مخصوص سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال است. امکانات موجود در این صرافی برای مشتریان خود بسیار پیشرفته است. همچنین افراد زیادی از سراسر دنیا در این صرافی فعالیت می‌کنند و محبوبیت خاصی پیدا کرده‌اند. امنیت یک صرافی جزء مهم‌ترین ویژگی‌های آن است و برای کاربران یک مسئله مهم شناخته می‌شود.

صرافی هات بیت را بیشتر بشناسید!

این صرافی بین‌المللی بیش از ۵ سال است که در حوزه معامله ارز‌های دیجیتال کار می‌کند و ابتدا از شانگهای چین شروع به فعالیت کرده است. در حال حاضر کاربران بیش از ۲۰۰ کشور دنیا در این صرافی فعالیت دارند؛ چرا که امکان معامله بیش از ۶۰۰ نوع ارز دیجیتال مختلف در آن وجود دارد. میزان محبوبیت این پلتفرم به‌اندازه‌ای است که در هر ۲۴ ساعت، حجم معاملاتی برابر با ۲۵۰ میلیون دلار دارد.

حتی امکان استفاده از روش‌های پیشرفته سرمایه‌گذاری نیز فراهم شده است؛ به‌طوری‌که شما می‌توانید از طریق یک برنامه موبایل به‌راحتی به این پلتفرم متصل شوید و همچنین از یک رابط مخصوص کاربری برخوردار باشید. همکاری‌های هات بیت با شرکت‌های فعال در زمینه فناوری بلاک‌چین باعث شده که تمام فعالیت‌های تجاری در این پلتفرم فرم کاملا ایمن باشد.

امنیت صرافی هات بیت

یکی از مهم‌ترین مسائل در هنگام انجام هر نوع سرمایه‌گذاری ارزی مسئله امنیت پلتفرم آن است؛ به‌خصوص در کشور ما که خیلی از شرکت‌ها و صرافی‌ها تحت تحریم قرار دارند و انجام سرمایه‌گذاری در آن‌ها برای ایرانیان مشکلات خاص خود را دارد. علاوه بر این مشکل، ممکن است گاهی اوقات صرافی توسط هکر‌ها مورد حمله قرار بگیرد که در نتیجه امنیت آن پایین می‌آید.

به همین دلیل صرافی هات بیت تصمیم گرفت که از یک تیم پایش داخلی کمک بگیرد. این تیم به‌صورت ۲۴ ساعته اقدام به بررسی خدمات حسابرسی آنلاین می‌کند و امنیت تمام فعالیت‌های انجام شده HOTBIT  را تحت کنترل دارد. دو تیم امنیتی slowmist و Beosin در این زمینه اقدام به همکاری کرده‌اند و هرگونه مشکلی که توسط تیم پایش گزارش داده شود، توسط تیم‌های امنیتی برطرف خواهد شد.

روش‌های افزایش ایمنی صرافی هات بیت

تیم‌های پایش فعال در صرافی هات بیت برای اینکه بتوانند امنیت حساب کاربران را تأمین کنند، روش‌های مختلفی را به کار می‌گیرند؛ از جمله اینکه در یک بخش حساب کاربری گزینه‌ای برای ایمیل تأیید وجود دارد؛ بنابراین هنگام انجام هر نوع برداشت وجه از سایت ابتدا یک ایمیل به کاربر ارسال می‌شود تا فرایند را تأیید کند‌. یک گزینه امنیتی دیگر فعال‌سازی پیامک تأیید است که می‌تواند شما را نسبت به فعالیت‌های انجام شده در حسابتان آگاه کند؛ به‌خصوص زمانی که ورودی جدیدی به‌حساب داشته باشید و برداشت وجه انجام دهید.

 علاوه بر این، از طریق پیامک تایید می‌توان در هنگام ورود به‌حساب از وضعیت مطلع شد و همچنین به مدیریت API پرداخت. یک روش دیگر افزایش امنیت هات بیت تأیید دومرحله‌ای آن است. بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی از این فاکتور امنیتی برخوردارند. این روش شامل یک قطعه سخت‌افزاری جدا برای باز کردن قفل حساب کاربری است؛ معمولا از این طریق یک کد امنیتی جدید، علاوه بر کد همیشگی برای ورود به‌حساب ایجاد می‌شود.

آیا صرافی هات بیت مورد تایید قرار گرفته است؟

به دلیل فعالیت گسترده کاربران کشور‌های مختلف دنیا در این صرافی، HOTBIT  به‌عنوان یک نهاد قانونی شناخته شده است؛ به‌طوری‌که سرعت میزان تبدیل ارز دیجیتال در این صرافی و میزان حجم معاملات آن چندین برابر پلتفرم‌های دیگر است.

علاوه بر این، وجود تیم امنیتی قوی باعث شده تا انجام سرمایه‌گذاری در آن برای کاربران آسان‌تر شود و نسبت به مشکلات امنیتی نگرانی نداشته باشند. تدابیر امنیتی به‌کارگرفته‌شده در این صرافی نسبت به دیگر پلتفرم‌ها بسیار سفت‌وسخت است. همه این عوامل نشان‌دهنده معتبر بودن صرافی هات بیت در بازار‌های آنلاین مالی است.

قابلیت‌های موجود در صرافی هات بیت برای کاربران

این صرافی به دلیل افزایش امنیت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال، قابلیت‌های متنوع دیگری نیز به کاربران خود ارائه می‌دهد تا آن‌ها را از هر جهت راضی نگه دارد. از جمله اینکه تاکنون توانسته در میان کاربران اکثر کشور‌های دنیا محبوبیت پیدا کند و مورد تأیید آن‌ها باشد. همچنین تمرکز اصلی هات بیت بر روی بازار‌های کشور‌های منطقه آسیا جنوب شرقی است که درحال‌توسعه هستند.

در کنار این موارد و در شرایط فعلی صرافی HOTBIT  بر روی معاملات نقطه‌ای سرمایه‌گذاری کرده و درباره سایر معاملات عادی فعالیت خاصی ندارد. ابزارآلات به‌کاررفته در این پلتفرم آن را تبدیل به یک پلتفرم معاملاتی پیشرفته کرده است. بیشتر کاربران فعال در صرافی هات بیت از طریق برنامه‌های موجود در فضای مجازی مثل تلگرام، توییتر و فیس‌بوک با این پلتفرم آشنا شدند و شروع به فعالیت کردند. کاربران در این صرافی توانایی انجام معاملات بر روی بیش از ۲۰۰ نوع ارز مختلف دارند؛ همچنین می‌توانند از ارز‌های دیجیتال برای انجام معاملات در ETF بهره ببرند.

امکان انجام معاملات ETF در HOTBIT

شما می‌توانید از طریق پلتفرم صرافی هات بیت به انجام معاملات ETF بپردازید. یکی از روش‌های پرطرفدار برای انجام سرمایه‌گذاری، استفاده از صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک است که میزان ریسک فعالیت در آن بسیار مطلوب است و کاربران در بلندمدت می‌توانند بازدهی معقولی از آن ببینند که یکی از این صندوق‌های غیرقابل‌معامله ETF است.

هدف از تشکیل این صندوق‌ها مدیریت حرفه‌ای نقدینگی بوده است و افراد از طریق تجمیع سرمایه و اوراق بهادار به بازدهی مناسب رسیده‌اند‌. تنوع ETF در سطح دنیا بسیار زیاد است و به همین دلیل انجام سرمایه‌گذاری در آن رواج پیدا کرده است.

اهداف اصلی هات بیت برای کاربران

به‌طورکلی زمانی که یک صرافی بتواند چندین سال فعالیت در حوزه ارز‌های دیجیتال داشته باشد، از ایمنی نسبی برخوردار است و می‌تواند رضایت کاربران خود را جلب کند. همچنین با استفاده از امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، خیال آن‌ها را نسبت به سرمایه‌های خودشان راحت کند. این صرافی قصد دارد از یک موتور دیجیتال داخلی برای بازارسازی مصنوعی استفاده کند و از طریق استاندارد‌های صنعتی قابلیت‌های جدیدی فراهم کند. در نتیجه تاکنون توانسته بیش از ۶۰۰ نوع ارز دیجیتال را پشتیبانی کند.

هدف این پلتفرم آن است که کارایی بالایی داشته باشد، میزان انعطاف‌پذیری خود را بیشتر کند، تنوع ارز‌های خود را مطابق با خواسته‌های کاربران افزایش دهد و فعالیت ایمن و پایدارتری داشته باشد. در حالت کلی می‌توان گفت فعالیت صرافی هات بیت در زمینه ارز‌های دیجیتال کاملا حرفه‌ای است.

منابع

https://www.hotbit. io/

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا