کسب و کار

امور مالی و مالیاتی شرکتتان را به سماحساب بسپارید

چکیده : اگر قصد کمک گرفتن از این مشاوران را دارین می‌توانید به سایت مجموعه سما سوشیانت آریا (سماحساب) به آدرس : www.samahesab.com مراجعه فرمایید ویا باشماره ۰۲۱۴۴۹۴۱۱۸۴ تماس حاصل فرمایید.

با پیشرفت جامعه کسب و کارها شکل دیگری به خود گرفته‌ اند. بطوری که شاهد پیشرفت و افزایش ویژگی‌های جدید به آن‌ها هستیم. به عنوان مثال در مجموعه یا شرکت‌های بزرگ، بررسی و ضبط امور مالی و مالیاتی توسط خود مدیران شرکت انجام می‌شد. اما به مرور زمان این مبحث به عنوان یک بخش مهم مجموعه محسوب می‌شد و برای بررسی امور مالی و مالیاتی از متخصصان آن بهره می‌گرفتند. به همین سبب گرایش‌های نوین از رشته دادگستری شکل گرفت.

مشاوران مالی و مالیاتی شاخه‌های جدید از رشته‌های دادگستری هستند. افراد علاقه مند به این گرایش پس از کسب علم مربوط به این زمینه و داشتن صلاحیت، شروع به کار و فعالیت می‌کنند. در نتیجه بررسی امور مالی و مالیاتی دیگر وظیفه مدیر آن مجموعه نیست و باید این کار را به متخصص در این زمینه بسپارد. با سپردن امور مالی شرکت خود به مشاوران مالی سبب افزایش سود و بهروری بیش‌تر مجموعه خود می‌شوید.

حال وظیفه مشاوران مالی و مالیاتی چیست؟ بطور کلی اگر بخواهیم وظایف این مشاوران را نام ببریم می‌توانیم به مواردی چون تهیه و تنظیم عملکرد مالی مجموعه، اصلاح حساب‌ها طبق استانداردهای قانونی،  پیگیری پرونده‌های مالیاتی تا مراحل آخر، جمع آوری مستندات برای دفاع بر اساس مورد قانونی، تهیه گزارشات مالی مجموعه یا سازمان، مشاوره هنگام ادغام شرکت‌ها، تهیه اظهار نامه‌های مالیاتی، تهیه صورت حساب‌های معاملات فصلی، گرفتن کد اقتصادی و… اشاره کنیم. برای عملکرد صحیح هر مورد بالا شما نیازمند یک فرد متخصص در این زمینه هستید.

نظم دهی به امور مالی شرکت یا سازمان و همچنین روش‌های نوین برای دادن کم‌تر مالیات شرکت‌ها جز ضروری‌ترین و اصلی‌ترین بخش هر سازمان به حساب می‌رود. با این حساب شما برای دستیابی به یک مشاور مالی و مالیاتی کار بلد در این زمینه می‌توانید به مجموعه سما سوشیانت آریا (سماحساب) مراجعه فرمایید. این مجموعه با دارا بودن مشاوران کار بلد و داشتن دانش و اطلاعات دقیق و بروز در این حوزه، سبب اعتماد خاطر شما عزیزان می‌شوند. در ادامه این مقاله قصد داریم به تعاریف امور مالی و همچنین امور مالیاتی یک سازمان بپردازیم. همچنین مزایای کمک گرفتن از یک مشاور مالی و مالیاتی را برای شما شرح می‌دهیم بنابراین از شما عزیزان خواهشمند هستیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

هر چیزی که باید در مورد امور مالی یک سازمان بدانید

با داشتن یک برنامه ریزی در زمینه مالی و سازماندهی و کنترل در این حوزه شما می‌توانید به اهداف مجموعه خود برسید. با کنترل داشتن بر بخش‌ مالی مجموعه خود، علاوه بر جمع آوری بودجه یک ساله شرکت خود، می‌توانید با برنامه‌ ریزی یک ساله مالی شرکت، سبب افزایش سودآوری شرکت و همچنین افزایش سهام شرکت، ثبات اقتصادی، تصمیم گیری راحت‌تر مدیران مجموعه در مورد حساب مالی مجموعه، و…شوید. بطور کلی امور مالی به سه دسته امور مالی شرکتی، دولتی و شخصی تقسیم‌بندی می‌شوند.

فرایند امور مالی به دلیل داشتن پیچیدگی‌های زیاد و زمان‌بر، نیازمند یک فرد متخصص در این حوزه است. هنگامی که شما از یک مشاور مالی برای مجموعه خود کمک می‌گیرید، علاوه بر اینکه به یک نظم در بخش مالی شرکت خود دست می‌یابید، می‌توانید کارایی شرکت خود را افزایش دهید. یک مشاور مالی کار بلد علاوه بر برنامه ریزی مالی، در کنترل و تصمیم گیری مالی هم سهیم می‌باشد.

در نهایت اگر مدیران مجموعه‌ها درک درستی از امور مالیاتی شرکت نداشته باشند و نسبت به آن بی توجه باشند دچار بحران مالی مجموعه و در پی آن دچار ورشکستگی می‌شوند. به همین سبب اگر نیازمند یک مشاور مالی با تجربه برای خدمات حسابداری مجموعه خود هستید، می‌توانید به مجموعه سما سوشیانت آریا مراجعه کنید. مجموعه سما سوشیانت آریا با ارائه دادن خدمات مالی و مالیاتی به عنوان یک شرکت حسابداری معتبر در این زمینه شناخته می‌شود. شما با مراجعه به سایت این مجموعه می‌توانید از مطالب این مجموعه بهره‌مند شوید. 

انجام امور مالی و حسابداری

امور مالیاتی مربوط به شرکت‌ ها

مالیات گرفتن یکی از روش‌های درآمد دولت می‌باشد. هر شخص یا مجموعه‌ای که به آن مالیات تعلق می‌گیرد‌، موظف به پرداخت آن است. دولت پس از دریافت مالیات آن را صرف رفاه عمومی می‌کند. تمامی مجموعه‌ها همانطور که گفتیم، موظف به پرداخت مالیات هستند. حال اینکه یک شرکت یا یک مجموعه در کدام دسته از طبقه‌بندی شرکت‌ها قرار گیرد، خود دارای اهمیت است. چرا که قوانین مالیاتی مربوط به انواع شرکت‌ ها، متفاوت است و رعایت نکردن همین قوانین می‌تواند به شرکت‌ها جریمه‌های سنگین وارد کند. برای جلوگیری از این مالیات‌های سنگین و یا جریمه‌های آن، یک شرکت نیازمند مشاور مالیاتی است. یک مشاور مالیاتی با تسلط داشتن بر تمامی قوانین و همچنین داشتن تجربه در این زمینه، می‌تواند علاوه بر اینکه بازدهی و سود یک شرکت را افزایش دهد، سبب کاهش مالیات‌های مجموعه با روش‌های نوین شود. در ادامه به معرفی مزایای داشتن یک مشاور امور مالی و مالیاتی می‌پردازیم.

مزایای داشتن یک مشاور مالی و مالیاتی با تجربه

همانطور که گفتیم یک سازمان یا شرکت برای داشتن سود بالا و پرداخت کم‌تر مالیات‌، نیازمند یک مشاور یا وکیل مالیاتی است. اما وظیفه  این مشاوران به همین یک مورد ختم نمی‌شود و همانطور که در بالا اشاره کردیم می‌توانند مانع از ورشکستگی مجموعه شوند. در نتیجه برای اینکه بتوانیم از سرمایه خود به درستی استفاده و به سود دهی بالا برسید، نیازمند یک مشاور مالیاتی با تجربه در این زمینه هستید.

همکاری با یک مشاور مالی و مالیاتی با تجربه در این حوزه می‌تواند به اوضاع مالی شرکت شما سر و سامان دهد. به عبارتی با این کار راهی به سوی موفقیت را فراهم می‌کنید. همچنین مشاوران با بررسی اطلاعات و منابع در دست به وضعیت اقتصادی کنونی شرکت پی می‌برند. با این شیوه علاوه بر اینکه می‌توان از بحران ورشکستگی جلوگیری نمایید، می توانید یک مجموعه با وضعیت اقتصادی پایین را با برنامه‌ ریزی‌های صحیح و دقیق سازماندهی کنید و سبب افزایش کارایی این مجموعه‌ها شوید.

انجام امور مالی و حسابداری

بنابراین مشاوران با همکاری با مدیران مجموعه سبب افزایش دانش مدیران مجموعه در زمینه قوانین مالیاتی می‌شوند. به همین دلیل خود مدیران می‌توانند در زمینه روند امور مالی و مالیاتی مربوط به کسب و کار خود سهیم باشند. در نهایت اگر قصد کمک گرفتن از این مشاوران را دارین می‌توانید به سایت مجموعه سما سوشیانت آریا (سماحساب) به آدرس : www.samahesab.com مراجعه فرمایید ویا باشماره ۰۲۱۴۴۹۴۱۱۸۴ تماس حاصل فرمایید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا