اقتصادی

امکان تاسیس صندوق های جدید سرمایه‌گذاری فراهم شد

سخنگوی سازمان بورس از افزایش سقف صندوق‌های موجود و تاسیس صندوق‌های جدید برای نهادهای مالی وابسته به بانک‌ها خبر داد.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، حسن قالیباف اصل، در خصوص مصوبات این شورا گفت: در خصوص افزایش سقف صندوق‌های سرمایه گذاری بر درآمد ثابت، تصمیم گیری شد.

وی در این خصوص توضیح داد: در جلسه شورای عالی بورس، مقرر شد که سقف صندوق‌های سرمایه گذاری بردرآمد ثابت، از ۳۰ هزار میلیارد تومان به ۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

سخنگوی شورای عالی بورس ادامه داد: در خصوص تغییر جزئیات نصاب سهام در صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت نیز تصمیم گیری شد.

وی گفت: به این ترتیب، مصوب شد حداقل ۵۰ درصد از مجموع ۲۰ درصد نصاب سهام، به سهام عدالت تخصیص یابد و حداقل اوراق دولتی در نصاب‌ها از ۱۰ درصد به حداقل ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

قالیباف اصل اضافه کرد: در این جلسه شورای عالی بورس، مصوب شد بانک مرکزی در امور صدور مجوز برای صندوق‌های سرمایه گذاری وابسته به نهادهای مالی مرتبط با بانک‌ها، تسریع و تسهیل کند. همچنین امکان تأسیس صندوق برای بانک‌های فاقد صندوق، فراهم و اجازه تأسیس بیش از یک صندوق برای بانک‌ها نیز صادر شد.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا