اقتصادی

انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برای اولین بار در تاریخ بازار سرمایه ایران

مدیرعامل بورس انرژی

مدیرعامل بورس انرژی در سخنانی ضمن اعلام انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی شرکت برق منطقه ای گیلان در بورس انرژی در ادامه گفت این نوع اوراق برای نخستین بار در بازار سرمایه ایران منتشر می شود و می تواند فرصتی مهم برای تامین مالی شرکت ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری روند بازار به نقل از بااقتصاد، علی نقوی، مدیرعامل بورس انرژی بورس انرژی با اشاره به عرضه ۱۵هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی شرکت برق منطقه ای گیلان در بورس انرژی، گفت: فردا یکشنبه ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۹، بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی شرکت برق منطقه ای گیلان در بازار مشتقه بورس انرژی ایران و در نماد «سبرق۰۲۱» عرضه خواهد شد .

نقوی در ادامه با اظهار این مطلب که شرکت توانیر برای نخستین بار اقدام به تامین مالی از طریق انتشار اوراق سلف از بازار سرمایه می کند، گفت: همچنین در خصوص برق صادراتی نیز اولین تجربه را خواهیم داشت و پیش از این اوراقی مبتنی بر این موضوع منتشر نشده است.

مدیرعامل بورس انرژی در ادامه به برخی ویژگی های اوراق سلف موازی استاندارد اشاره کرد و گفت: مبتنی بودن بر دارایی و نقدشوندگی بالا از جمله مزایای این اوراق است. همچنین اوراق مزبور، ابزاری مناسب برای پوشش ریسک تولیدکنندگان به شمار می آید.

وی ادامه داد: بنگاه های اقتصادی و بخش خصوصی می توانند با توجه به تنوع بالای ابزارهای موجود در بازار سرمایه، تامین مالی مناسبی را از این بازار داشته باشند. به طوریکه در این میان هدف اصلی شرکت توانیر از انتشار اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی، تامین نقدینگی مورد نیاز برای احیای خطوط است.

به گفته نقوی، انتظار می رود عرضه مزبور ، دروازه ای جدید برای تامین مالی پیش روی شرکت ها باز کند و در سال ۱۴۰۰ بتوانند استفاده بهینه از فرصت های موجود در بورس ها و بازار سرمایه ایران داشته باشند.

خاطرنشان می شود: فردا یکشنبه ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۹، بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد برق صادراتی شرکت برق منطقه ای گیلان در بازار مشتقه بورس انرژی ایران و در نماد «سبرق۰۲۱» عرضه می شود. شرکت تامین سرمایه بانک ملت مشاور پذیرش، متعهد پذیره‌نویس و بازارگردانی این اوراق را بر عهده دارد. همچنین شرکت کارگزاری بانک ملت نیز به عنوان کارگزار عرضه کننده این اوراق معرفی شده است.

منبع
بااقتصاد

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا