اجتماعی

انتشار پیش نویس توافقنامه آب و هوایی COP27

سازمان ملل پیش نویس توافقنامه آب و هوایی COP27 را منتشر کرد.

به گزارش روند بازار به نقل از ایسنا، آژانس آب و هوایی سازمان ملل اولین پیش نویس توافقنامه اقلیمی COP27 را امروز (پنج شنبه) منتشر کرد که می‌تواند توافق جامع و فراگیر نشست آب و هوایی باشد.

این سند که با عنوان سند غیر رسمی (non-paper) مشخص شده نشان می‌دهد که هنوز با نسخه نهایی فاصله دارد و هدف ذکر شده در پیمان آب و هوایی گلاسکو در سال گذشته را تکرار می‌کند که بر تسریع اقدامات در راستای کاهش تدریجی زغال سنگ و حذف تدریجی سوخت فسیلی تاکید دارد.

همچنین این متن شامل جزئیاتی در مورد تشکیل صندوق زیان و خسارت نیست؛ صندوقی که تشکیل آن درخواست کلیدی آسیب‌پذیرترین کشورها در برابر شرایط آب و هوایی مانند کشورهای جزیره‌ای بوده است. علاوه بر این، در این متن به جدول زمانی برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا لازم است یک صندوق جداگانه ایجاد شود یا نحوه عملکرد آن چگونه باید باشد، اشاره نشده است و به مذاکره‌کنندگان زمان می‌دهد تا به کار روی این موضوع مورد مناقشه ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در این سند بر اهمیت انجام تمام تلاش‌ها در همه سطوح برای دستیابی به هدف دمایی ذکر شده در توافق پاریس برای جلوگیری از افزایش میانگین دمای جهانی تاکید شده است.

خبرنگار: نسرین صادقی

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا