اجتماعی

انتقاد نماینده مجلس از فعال کردن قفل کودک گوگل

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه محدودسازی دسترسی مردم در جهان نقض حقوق بشر است اظهار داشت: محدودسازی دسترسی مردم به ارتباط با یکدیگر در نرم افزارهای گوناگون نقض آشکار حقوق ارتباطات و حقوق بشر است.

به گزارش روند بازار به نقل از تجارت‌نیوز، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه محدودسازی دسترسی مردم در جهان نقض حقوق بشر است اظهار داشت: محدودسازی دسترسی مردم به ارتباط با یکدیگر در نرم افزارهای گوناگون نقض آشکار حقوق ارتباطات و حقوق بشر است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در واکنش به فعال کردن قفل کودک بر روی گوگل به خبرفوری گفت: دنیا امروز دنیای انفجار ارتباطات و اطلاعات است و همه دولت و ملت در جهان در یک مسابقه هستند برای اینکه سهم بیشتری از دنیای ارتباطات و اطلاعات داشته باشند اما متاسفانه ما به جای آموزش صحیح استفاده درست از وسایل ارتباطی به محدودسازی این ابزارهای آورده ایم که نشان از ضعف ما است.

این نماینده مجلس: ۴۳ سال است نتوانستیم شهروندان خود را درست آموزش دهیم، نهادهای فرهنگی که میلیارد تومان از بیت المال برای آموزشهای فرهنگی اعتبار می گیرند باید پاسخگو باشند چرا نسلی را تربیت کردند که حتما باید فیلترکنند، ببندند و قفل کنند تا این نسل استفاده های نادرست خود را از فضای مجازی کاهش دهد.

وی تاکید کرد: باید نسلی را تربیت می کردیم که در حجاب و استفاده از اینترنت، نمازخواندن و روزه گرفتن به عنوان باور اعتقادی پیشران تر از ما می بودند اما متاسفانه ضعف کار فرهنگی در کشور است که امروزه به این سبک و سیاق اتفاق می افتد.

محدود سازی نقض حقوق بشر است

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه محدودسازی دسترسی مردم در جهان نقض حقوق بشر است اظهار داشت: محدودسازی دسترسی مردم به ارتباط با یکدیگر در نرم افزارهای گوناگون نقض آشکار حقوق ارتباطات و حقوق بشر است.

وی تاکید کرد: ما نظام الهی، انسانی و مردمی را اداره می کنیم شاید از نظام کمونیستی و غیرمردمی چنین انتظاری نرود اما از نظام اسلامی، مردمی و متکی به آموزه اخلاقی پذیرفتنی نیست که حق مردم را ضایع کنیم یا احساس کنیم مصلحت مردم را از آنها بهتر تشخیص می دهیم. به عنوان مسئول در جایگاهی نیستیم که مصلحت مردم را تشخیص دهیم و به آنها بگوییم در فضای ارتباطات چگونه از این ابزارها استفاده کنید.

رحیمی جهان آبادی با تاکید براینکه ما بد عمل کردیم که امروز مجبور هستیم به شکل سلبی مشکلات مان را در استفاده از اینترنت حل کنیم، بیان کرد: امیدواریم وزارت ارتباطات در احترام به حقوق مردم و حق ارتباطات مردم این محدودسازی ها، کُند کردن سرعت اینترنت، قفل کردن سایت های عملی و شیوه های بچگانه ای که پاسخی جز شکست ندارد را کنار بگذارد.

وی یادآور شد: این شیوه در جمع آوری ویدئو و ماهواره هم صورت گرفت حتی در محدود سازی دوش حمام این نهضت وجود داشت، انتظار می رود وزارت ارتباطات این شیوه را ادامه ندهد چرا که بی فایده بوده، به قدری گسترش ارتباطات و روی آوردن مردم به این ابزار زیاد شده است که هر چه مردم را محدود کنیم فقط خود را خراب کردیم و هزینه اضافه ایجاد کرده ایم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا