اجتماعی

انزوای اجتماعی احتمال زوال عقل را افزایش می دهد

تحقیقات جدید نشان می دهد که حفظ ارتباط با دیگران ممکن است به محافظت از مغز در برابر افزایش سن کمک کند.

به گزارش روند بازار به نقل از  خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، این مطالعه نشان داد که انزوای اجتماعی، نه تنهایی، می‌تواند باعث تغییراتی در برخی ساختارهای مغزی شود و خطر ابتلاء به زوال عقل را افزایش دهد.

به گفته محققان بریتانیایی، یافته‌ها نشان می‌دهد که انزوای اجتماعی می‌تواند به عنوان پیش بینی کننده خطر زوال عقل استفاده شود.

«ادموند رولز»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه وارویک بریتانیا، می‌گوید: «بین انزوای اجتماعی، که حالتی عینی از ارتباطات اجتماعی پایین است، و تنهایی، که انزوای اجتماعی ذهنی است، تفاوت وجود دارد. هر دو خطراتی برای سلامتی دارند، اما ما نشان دادیم که این انزوای اجتماعی است، نه احساس تنهایی، که یک عامل خطر مستقل برای زوال عقل در سنین بالاتر است.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های تصویربرداری از مغز بیش از ۳۰ هزار نفر در بریتانیا را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند افرادی که از نظر اجتماعی منزوی بودند، حجم کمتری از ماده خاکستری در مناطق مغز مرتبط با حافظه و یادگیری داشتند.

بر اساس این مطالعه، افراد منزوی از نظر اجتماعی ۲۶ درصد بیشتر با احتمال ابتلاء به زوال عقل روبرو هستند.

ارتباط بین انزوای اجتماعی و زوال عقل در افراد بالای ۶۰ سال قوی‌ترین بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا