اجتماعی

انفجار ساختمان مسکونی در خیابان مولوی تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از انفجار گاز در یک ساختمان مسکونی در خیابان مولوی تهران و نجات ۱۰ نفر از این حادثه خبر داد.

به گزارش روند بازار، سید جلال ملکی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت:‌ ساعت ۸:۴۹ امروز این حادثه به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و بی درنگ ماموران سه ایستگاه آتش نشانی اعزام شدند.

وی افزود:‌ با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حادثه در یک ساختمان مسکونی پنج طبقه تک واحدی رخ داده و محل انفجار واحدی مسکونی به مساحت حدود ۱۰۰ متر مربع است که در زیر زمین این ساختمان قرار داشت.

ملکی با بیان اینکه انفجار رخ داده در این محل موجب تخریب ساختمان نشده بود، افزود: در پی این انفجار آتش‌سوزی در ساختمان رخ داده و دود زیاد ناشی از آن طبقات را فراگرفته بود. آتش‌نشانان نیز با تقسیم شدن به دو گروه، عملیات خود برای اطفای حریق را آغاز کرده و همزمان گروهی دیگر نیز با مراجعه به طبقات پنج نفر از ساکنان طبقات بالایی را نجات داده و به محل امن منتقل کردند.

وی ادامه داد: پنج نفر از ساکنان واحد محل وقوع انفجار نیز از داخل این واحد خارج شدند. این پنج نفر اعضای یک خانواده شامل یک زن و شوهر و سه فرزند خانواده بودند که بین ۶ تا ۱۳ سال سن داشتند، این افراد دچار آسیب‌دیدگی و سوختگی نیز شده بودند که برای درمان در اختیار عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه قرار گرفتند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه شعله‌های آتش‌ در این واحد مسکونی پیش از سرایت به دیگر بخش‌ها و طبقات بالایی مهار و به طور کامل اطفا شد، افزود: عوامل آتش‌نشانی در ادامه عملیات ایمن‌سازی و تخلیه دود را در دستور کار خود قرار داده و پس از انجام این اقدامات حوالی ساعت ۱۱ به ماموریت خود پایان دادند.

وی درباره علت وقوع این حادثه گفت:‌ بررسی کارشناسان آتش‌نشانی نشان داد که نشت گاز شهری از وسیله گازسوز سبب وقوع این انفجار شده و به شهروندان توصیه می شود حتما از لوازم استاندارد برای نصب وسایل گازسوز استفاده کرده و انجام این امور را به افراد متخصص واگذار کنند تا خدای نکرده شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا