اجتماعی

۲ باند تقلب و افشای سوالات کنکور منهدم شدند

باندهای تقلب و افشای سوالات کنکور در آذربایجان غربی دستگیر شدند. این باندها داوطلبان را به تجهیزات فنی مجهز کرده و با به کارگیری افرادی به‌عنوان کلیدزن درصدد بودند که افراد فاقد صلاحیت را در رشته‌های پرطرفدار به دانشگاه برسانند.

به گزارش روند بازار، باند‌های تقلب و افشای سوالات کنکور به‌صورت سازمان یافته در راستای تقلب در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ ضمن عقد قرارداد با داوطلبین کنکور و تجهیز داوطلبان به تجهیزات فنی و استخدام افرادی به‌عنوان کلیدزن، در صدد بودند زمینه ورود افراد فاقد صلاحیت به دانشگاه‌های کشور را در رشته‌های پرطرفدار فراهم کنند.

این افراد با اقدام قضایی و اطلاعاتی دستگیر شدند.

فرارو به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی گزارش داد، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی، از کشف باند‌های مجرمین تقلب و افشای سوالات آزمون سراسری در دو شهرستان این استان خبر داد.

ناصر عتباتی با اعلام این خبر اظهار کرد: با گزارش واصله از اداره اطلاعات مبنی بر وجود باند‌های مجرمین تقلب و افشای سوالات آزمون سراسری در دو حوزه قضایی استان، با دستور قضایی اقدامات شناسایی انجام و طی عملیات‌های جداگانه‌ای اعضای این باند‌ها دستگیر شدند.

وی عنوان کرد: متهمین دستگیر شده ضمن قبول اتهامات وارده مطالبی را در خصوص نحوه فعالیت شبکه مجرمانه ارائه نموده و پرونده جهت رسیدگی و تحقیقات تکمیلی و همچنین شناسایی سایر عوامل و همدستان به مراجع قضایی ارجاع و متهمین با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا