انواع دکوراسیون داخلی برای زیباسازی منزل و ساختمان

دکوراسیون داخلی به معنی نوع چیدمان و انتخاب مناسب وسایل قسمت های مختلف خانه می باشد، از انواع دکوراسیون داخلی برای زیبا سازی منزل و ساختمان استفاده می شود، در این متن به معرفی انواع ابزار مورد نیاز و تأثیر گذار در زیبا سازی منزل و ساختمان می پردازیم.

انواع ابزار مؤثر در زیبا سازی منزل و ساختمان

قرنیز

قرنیز قطعه ای کم ارتفاع است که از آن در محل تقاطع بین کف و دیوار استفاده می شود و یکی از کاربردی ترین ابزارها در طراحی داخلی ساختمان است که از قدیم از آن در بخش های مختلف ساختمان و اتاق ها استفاده می شده است.

انواع قرنیز از نظر جنس

قرنیز ها در انواع مختلف چوبی، ام دی اف، پی وی سی، سنگی، سرامیکی، پلاستیکی، رادیاتوری و… تولید شده و علاوه بر زیبایی بخشی به ساختمان دارای کاربردهای بسیاری هستند.

کاربردهای قرنیز

  1. استفاده از قرنیز موجب زیباسازی دیوارها می شود.
  2. قرنیز از انتقال نم و رطوبت از زمین به دیوار جلوگیری می کند.
  3. از قرنیز برای جلوگیری از آسیب به دیوار استفاده می شود.
  4. از قرنیز برای پوشش عیب های بین زمین و دیوار استفاده می شود.
  5. قرنیز برای لوازمی همچون مبلمان، کمد و… همچون محافظ عمل می کند.
  6. از قرنیز می توان برای پوشاندن داکت و سیم های برق استفاده کرد.

انواع قرنیز از نظر ابعاد

قرنیز ها در ابعاد ۷،۹،۱۱،۱۰ سانتی متری تولید می شوند و از هر کدام در مکان های مختلفی استفاده می شود، به طور مثال از قرنیزهای کوتاه در دیوارهای کوتاه تر  و از قرنیز های بلند در دیوارهای بلند استفاده می شود.

قرنیز ورساچه

از قرنیز ورساچه در محیط های مسکونی و اداری استفاده می شود، این قرنیز لاکچری در رنگ ها و طرح های مختلفی تولید می شود و کاربرد بسیاری دارد.

قرنیز بازسازی

قرنیز بازسازی از انواع قرنیز ها است که از آن روی سنگ استفاده می شود، برای استفاده از این نوع قرنیز نیازی نیست که سنگ های قدیمی تخریب شود و می توان قرنیز بازسازی را روی قرنیز های سنگی و قدیمی چسباند.

چسب قرنیز

از مهم ترین مواد و متریال که برای نصب قرنیز ها کاربرد دارد چسب قرنیز است، از این چسب می توان برای چسباندن قرنیز ام دی اف، قرنیز پی وی سی و پروفیل پی وی سی استفاده کرد.

آینه دکوراتیو

آینه دکوراتیو آینه هایی در طرح ها و شکل های متفاوتی هستند که از آن برای طراحی و تزیین دکوراسیون داخلی استفاده می شود، استفاده از آینه از گذشته تا امروز در خانه ها رایج بوده است، استفاده از آینه فضاهای کوچک را بزرگ تر و روشن تر می کند.

درب آکاردئونی پی وی سی

درب آکاردئونی پی وی سی دربی کاربردی است که به صورت تاشو بوده و از اطراف باز می شود، این محصول از جنس پی وی سی بوده و کاربردهای بسیاری در منازل، دفاتر، رستوران ها، تالارهای پذیرایی، ادارات، کارخانه ها و… دارد.

چوب ترموود

چوب ترموود یکی از انواع خاص چوب است، این محصول چوبی است که از طریق فرایندهای حرارتی بالا به وجود می آید، چوب ترموود در صنعت ساختمان سازی کاربردهای بسیاری دارد، این نوع چوب در برابر باران اسیدی، رطوبت، فرسایش، آفتاب و… مقاومت بسیار بالایی دارد و هیچگونه آسیبی نمی بیند.

ضمن اینکه چوب ترموود در مقابل حشرات، موریانه، ساس، قارچ و کپک مقاوم است.

کاربرد چوب ترموود

  1. از چوب ترموود در دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان استفاده می شود.
  2. امکان استفاده از چوب ترموود به عنوان کفپوش و دیوارپوش وجود دارد.
  3. از چوب ترموود می توان به عنوان برای ساخت درب و پنجره استفاده کرد.
  4. امکان استفاده از چوب ترموود در ساخت استخر، سونا، روف گاردن، سایبان و…. وجود دارد. 

    وود پلاست

وود پلاست نوعی کامپوزیت است که از ترکیب الیاف چوبی، پلاستیک، ترمو پلاستیک و نوعی آرد به دست می آید، الیاف چوبی که در این کامپوزیت استفاده می شوند شامل کاه، بامبو، الیاف تفاله بوده و مواد پلاستیکی به کار رفته در این وسیله شامل پی وی سی، پلی اتیلن، پلی پروپلین می باشد.

کاربرد وودپلاست

مهم ترین کاربرد وودپلاست استفاده از آن به عنوان کف پوش است، این محصول در برابر آفتاب، قارچ، کپک، باران مقاومت بالایی داشته و می توان از آن به عنوان سقف کاذب، پارتیشن، نیمکت، آلاچیق و حتی نمای ساختمان استفاده کرد.

دیوارپوش لوور

دیوار پوش لوور از جمله محصولاتی است که از آن برای دکوراسیون داخلی استفاده می شود، این ابزار به ایجاد جلوه بصری دیوار کمک می کند، امکان استفاده از دیوارپوش در منزل و دفاتر وجود دارد.

می توان از این دیوارپوش جهت تغییر دکوراسیون استفاده کرد، دیوار پوش لوور نصب سریع و آسانی دارد و ضد آب و حشره می باشد.

کاربرد دیوار پوش لوور

از دیوارپوش برای دیوار منازل، ادارات و… استفاده شده و امکان استفاده از دیوار پوش در سقف نیز وجود دارد.

تایل چوب پلاست

تایل چوب پلاست یا موزاییک تایل چوبی از جدید ترین و کاربردی ترین محصولات کامپوزیتی است که شبیه به موزاییک بوده و از چوب پلاست تولید شده است، این محصول نصب و اجرای سریع و آسانی دارد.

تایل چوب پلاست محصولی است که آب داخل آن نفوذ نمی کند، این محصول مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی و انواع حشرات، قارچ، میکروب و… دارد.

کتیبه پرده

یکی از ابزاری که در دکوراسیون داخلی کاربرد فراوانی دارد، کتیبه پرده یا قاب پرده است که به زیبا سازی فضا کمک کرده و برای جایگزین شدن گچبری از آن استفاده می شود، کتیبه پرده از جنس پی وی سی بوده و بسیار کاربردی است.

قاب پی وی سی

قاب پی وی سی از دیگر ابزارهای کاربردی و پر استفاده است که در جنس پلی استایرن بوده و این قاب در ابعاد و طرح ها و رنگ های مختلف تولید شده و دارای استحکام بسیار زیادی می باشند.

ورق طرح سنگ ماربل شیت

ورق طرح سنگ ماربل شیت یکی از انواع ورق های پی وی سی است که در رنگ ها و طرح های متفاوتی تولید می شود، این ورق کاملاً ضد آب بوده و در برابر ضربه مقاومت بسیار بالایی دارد، ورق طرح سنگ ماربل شیت محصولی ضد باکتری بوده و نصب و سریع بسیار آسانی دارد.

گل و ابزار آلات پی وی سی

گل و ابزار آلات پی وی سی یکی از انواع محصولات و لوازم گچبری است که امروزه برای طراحی و تزیین دیوار، پذیرایی، آشپزخانه  بسیاری کاربرد های بسیاری دارند.

ابزار هایی که در این متن اشاره کردیم ابزارها و وسایل کاربردی هستند که می توان از آن ها در طراحی داخلی و خارجی است.

منبع

خروج از نسخه موبایل