اقتصادی

معامله بیش از ۱۶ میلیون اوراق گواهی در بورس کالا

۱۶ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۳۳۱ اوراق بدهی به ارزش حدود ۸۸۳ میلیارد و ۵۲۶ تومان در بورس کالا در هفته سوم بهمن معامله شد.

به گزارش روند بازار به نقل از بازار، بیش از ۱۶.۳ میلیون اوراق گواهی به ارزش ۸۸۳.۵ میلیارد تومان در هفته سوم بهمن دست به دست شد که این رقم در مقایسه با هفته دوم بهمن به لحاظ حجم افزایش ۷ درصدی را ثبت کرد.

در جریان معاملات هفته گذشته، یک میلیون ۱۵۷ هزار و ۹۰۰ اوراق گواهی سپرده تمام سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه ارزش بیش از ۲۸۰ میلیارد و ۶۳۸ میلیون تومان را ثبت کرد. در این مدت همچنین ۵ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۵۰۰ گواهی ربع سکه به ارزش نزدیک ۴۲۶ میلیارد و ۶۲۱ میلیون تومان دادوستد شد.

اوراق مبتنی بر ربع سکه طلا با کسب سهم ۴۸ درصدی و تمام سکه طلا با کسب سهم ۳۲ درصدی در ارزش معاملات به ترتیب در جایگاه نخست و دوم ایستاد. ربع سکه سهم ۳۲ درصدی و تمام سکه سهم ۷ درصدی در حجم معاملات داشت و به این ترتیب ربع سکه جایگاه دوم و تمام سکه جایگاه چهارم را در حجم کل بازرا گواهی سپرده کالایی از آن خود کرد.

سیمان با ثبت معامله ۷ میلیون و ۱۰۹ هزار گواهی سپرده، رتبه نخست از نظر حجم را از آن خود کرد و ارزش معاملات این دارایی ۵ میلیارد و ۶۶۸ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم معاملات ۴۳ درصد بود و از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد.

در هفته منتهی به ۲۱ بهمن یک میلیون و ۹۸۵ هزار و ۴۴۹ گواهی سپرده رعفران نیز به ارزش بیش از ۶۴ میلیارد و ۶۶۲ میلیون تومان دست به دست شد که این دارایی پایه، با سهم ۱۲ درصدی در حجم و ۷ درصدی در ارزش جایگاه سوم در حجم و چهارم در ارزش را به خود اختصاص داد.

ارزش معاملات ۹۰۳ هزار و ۲۱۱ گواهی سپرده شیشه نیز به نزدیک ۱۳۶ میلیارد تومان رسید و این دارایی توانست مقام سوم را از لحاظ بعد از ربع سکه و تمام سکه از آن خود کند. این دارایی پایه توانست سهم ۶ درصدی از حجم کل معاملات گواهی سپرده کالایی و سهم ۱۲ درصدی از ارزش کل این معاملات را به خود اختصاص دهد.

در هفته گذشته همچنین معامله ۲۱ هزا رو ۱۴۷ گواهی سپرده برنج به ارزش نزدیک ۱.۷ میلیارد تومان در بازار مالی بورس کالای ایران نیز به ثبت رسید.

همچنین ۱۱۰ گواهی سپرده زیره سبز و ۱۴ گواهی سپرده نخود به ترتیب به ارزش بیش از ۱۸.۳ میلیون تومان و ۴۵۰ عهزار تومان دست به دست شد.

به نقل از: بورس کالا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا