سیاسی

اولین پیش‌بینی از نتیجه مذاکرات وین

وال استریت ژورنال با طرح این ادعا که این مذاکرات نتیجه چندانی نخواهد داشت، نوشت: صرف نظر از اینکه واشنگتن چقدر پول آزاد می‌کند یا مقامات دولت بایدن هر گونه گفت‌وگوهای بعدی را به عنوان گام‌های مهم به سوی راه حل دیپلماتیک توصیف می‌کنند، ایران امتیازی به آمریکا نمی‌دهد.

به گزارش روند بازار، مذاکرات هسته‌ای ایران روز دوشنبه در اتریش از سر گرفته می‌شود و به نظر می‌رسد بدبینی نسبت به این مذاکرات امری عادی است چراکه ایران از دادن امتیاز خودداری می‌کند، در حالی که ایالات متحده سیگنال می‌دهد که صبرش ممکن است، تمام شود.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: تهران در پی یک توافق کمتر در برابر بیشتر است که از توافق دوره اوباما هم ضعیف‌تر است. اما تمایل دولت بایدن برای یک توافق را دست کم نگیرید هر توافقی.

وال‌استریت ژورنال با اشاره به اینکه از طرفی هم ماه‌ها است که ایالات متحده فقط از ایران التماس می‌کند تا به میز مذاکره بازگردد، نوشت: هرچند که ایالات متحده به معنای واقعی کلمه حتی پشت میز مذاکرات در وین هم نخواهد بود. ایران از مذاکره مستقیم با آمریکا خودداری می‌کند، بنابراین مذاکره‌کنندگان آمریکایی باید از طریق واسطه‌های اروپایی کار کنند. به نظر می‌رسد که ایالات متحده از این تحقیر عمدی دلسرد نشده است.

منبع: ایلنا

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا