اقتصادی

زمان واریز اولین یارانه ۱۴۰۱

اولین یارانه سال ۱۴۰۱ ساعت ۲۴ فردا (چهاشنبه) در قالب یارانه‌های معیشتی از محل درآمدهای بنزین به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

به گزارش روند بازار به نقل از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، بیست‌ونهمین مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴:۰۰ روز چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

این اولین یارانه نقدی در سال ۱۴۰۱ سال خواهد بود.

مانند سنوات گذشته مبلغ یارانه‌ها برای خانواده‌های یک‌نفره، ۵۵ هزار تومان، دونفره ۱۰۳ هزار، سه‌نفره ۱۳۸ هزار، چهارنفره ۱۷۲هزار و پنج نفره و بیشتر، ۲۰۵ هزار تومان است.

همچنین شانزدهمین قسط از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی در این ماه، از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت کرده‌اند، کسر می‌شود.

یارانه جدیدی در راه است؟


ایسنا گزارش داده است که با جدی‌شدن حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، بحث پرداخت یارانه جدیدی با نرخ بین ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومان هم مطرح بود. به‌رغم این وعده‌ها، پرداختی صورت نگرفت و فعلا هم برنامه‌ای برای این پرداخت اعلام نشد.

بر این اساس در حال حاضر تنها دو یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و معیشتی پرداخت می‌شود. در ادامه سیاست دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ است که می تواند جریان پرداخت یارانه‌ها را دستخوش تغییر کند.

هزینه پرداخت یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان در سال حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان و یارانه معیشتی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان است. در مجموع به بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان می رسد.

منبع: تجارت‌نیوز

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا