اجتماعی

“اول دبیرستان” از مقاطع تحصیلی حذف شد

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در نشست مشترک استانداران که در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به آمار ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه «سناد» اظهار داشت: تا روز گذشته بیش از ۱۲ میلیون دانش‌آموز در شبکه سناد ثبت‌نام کردند که پیش‌بینی ما این است این تعداد به ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برسد.به گزارش پایگاه خبری اخبار خوب به نقل از  وی افزود: آمار ثبت نامی دیروز ما نسبت به سال گذشته در سامانه سناد ۴۰۰ هزار نفر بیشتر بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال قریب به ۹۸۰ هزار نفر نیروی انسانی آموزش و پرورش در ۱۰۵ هزار مدرسه در ۷۵۰ منطقه آموزشی تحت پوشش قرار خواهند گرفت، گفت: امسال ما از وضعیت بسیار خوبی در بازگشایی مدارس برخوردار هستیم.

فانی به توسعه فضای آموزشی اشاره کرد و گفت: از فروردین تا مهر امسال حدود ۱۳۰۰ مدرسه با ۸ هزار کلاس و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز اضافه خواهند شد.

وی همچنین به آمار کتاب‌های چاپ شده اشاره کرد و گفت: امسال ۱۳۰ میلیون جلد کتاب چاپ و در حال توزیع است.

وزیر آموزش و پرورش مهمترین رکن نظام تعلیم و تربیت را معلم دانست و گفت: قرار است امسال به افزایش نیروی انسانی در آموزش و پرورش بپردازیم و معتقدیم که هر چه در تامین و انگیزه نیروی معلم کار کنیم کم است.

فانی تاکید کرد: ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی اولویت اول در آموزش و پرورش است.

وی به ساختار وظایف کمیته‌های استانی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۳، ۲۵ هزار نفر از پرسنل آموزش و پرورش بازنشسته شدند که طبق بررسی‌های ما امسال نیز حدود ۳۸ هزار نفر از پرسنل آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از زمانی که بنده به عنوان سرپرست در آموزش و پرورش انتخاب شده‌ام تا به امروز یک نفر نیرو به آموزش و پرورش اضافه نکرده‌ام.

فانی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: با این امر حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در آموزش و پرورش صرفه‌جویی کردیم.

وی در ادامه به ارتقای مدیریت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: نقش مدیران مدارس در این خصوص بسیار مهم و حساس است و حدود ۵ هزار و ۷۰۰ مدرسه در طرح تعالی مدیریت مدرسه قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تغییر نظام آموزشی در دوره متوسطه گفت: امسال در دبیرستان‌ها کلاس اول نداریم و سال آینده نیز دوم دبیرستان را حذف خواهیم کرد و طی سال‌های بعد نیز از نظام گذشته خارج خواهیم شد ضمن اینکه امسال متوسطه ۲ دارای ۳ پایه خواهد بود و به این ترتیب یک چهارم نیروی انسانی مازاد هستند که به مقاطع ابتدایی منتقل خواهند شد.

فانی در ادامه به طرح امتیازبندی معلمان اشاره کرد و افزود: براساس امتیاز جابه جایی معلمان را انجام داده‌ایم که امسال خوشبختانه این موضوع با حداقل مشکلات انجام شد.

وی تصریح کرد: سیاست ما برای تامین نیروی انسانی از بوم برای بوم است که از دو سال پیش آن را آغاز کرده‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: آئین‌نامه این طرح به تصویب رسیده و حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد احکام معلمان صادر شده است.

فانی در پایان به سیاست توسعه مقطع پیش‌دبستانی در مناطق محروم و دو زبانه الفبایی اشاره کرد و گفت: سال گذشته حدود ۳۸ درصد پیش‌دبستانی‌ها را در این مناطق به رقم ۵۵ درصد رساندیم که ۱۵ درصد رشد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا