دانش و فناوری

اپل و هیوندای-کیا به دنبال توافق ساخت اپل‌ کار

منابع آگاه به سی‌ان‌بی‌سی خبر دادند که اپل به دنبال نهایی کردن توافق خود با خودروسازی هیوندای-کیا است تا یک خودروی الکتریکی خودران، تحت برند برند اپل و با عنوان ساخت اپل کار تولید کنند.

به گزارش روند بازار به نقل از مهر، منابع آگاه به سی‌ان‌بی‌سی خبر دادند که اپل به دنبال نهایی کردن توافق خود با خودروسازی هیوندای-کیا است تا یک خودروی الکتریکی خودران، تحت برند اپل را در کارخانه مونتاژ کیا در وست‌پوینت ایالت جورجیای آمریکا تولید کنند.

به گفته یک منبع آگاه از بخش استراتژی هیوندای-کیا با اشاره به اینکه آینده این شرکت در بخش حمل‌ونقل تعریف شده است خودروی اپل که کاملاً خودران است برای این شرکت بسیار اهمیت خواهد داشت.

به دنبال این اخبار سهام اپل ۲ درصد جهش کرد و سهام هیوندا موتور و کیا موتورز ۱.۲۲ درصد و ۰.۳۳ درصد در معاملات صبح امروز (پنجشنبه) رشد کردند.

تحلیل‌گر مورگان استنلی، کیتی هوبرتی، می‌گوید: این گام بسیار مهمی برای اپل به حساب می‌آید و راه این شرکت را به بازار ۱۰ تریلیون دلاری حمل‌ونقل باز می‌کند.

به گفته او اپل در حال حاضر حدود ۳۰ درصد بازار ۵۰۰ میلیارد دلاری تلفن‌های همراه هوشمند را در اختیار دارد و این اقدام استراتژیک حتی اگر ۲ درصد از بازار ۱۰ تریلیون دلاری حمل‌ونقل را برای اپل به ارمغان بیاورد، این معادل کل بازار اپل از تلفن‌های همراه هوشمند خواهد بود.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا