اقتصادیکسب و کار

آموزش مرحله به مرحله ساخت درگاه پرداخت برای اینستاگرام

امروزه فروشگاه­‌های آنلاین بسیاری در بستر اینترنت و شبکه‌­های اجتماعی همچون اینستاگرام پدید آمده‌­اند که خرید را برای ما آسان­تر می‌­سازند. این فروشگاه‌­ها از روش‌­های مختلفی به منظور دریافت مبلغ کالا از مشتریان خود استفاده می‌کنند.

در این میان یکی از امن‌­ترین و سریع­‌ترین راه‌­ها برای پرداخت مبلغ کالای انتخابی، سرویس درگاه پرداخت است. درگاه پرداخت مزایای فراوانی را برای آنلاین شاپ ما به ارمغان می‌­آورد که در ادامه به آن­ها می­‌پردازیم.

برای دریافت و ساخت درگاه پرداخت لازم است تا اقداماتی را انجام دهید و نسبت به برخی از موضوعات حائز اهمیت آگاهی پیدا کنید. به این منظور ما در این متن بر­آنیم تا متقاضیان و کاربران را با پرداخت آنلاین مناسب اینستاگرام آشنا کرده و نحوه دریافت آن را شرح دهیم.

چه درگاه پرداختی برای اینستاگرام مناسب است؟

ارائه دهندگان خدمات پرداخت درگاه‌­های پرداخت را در دو نوع: درگاه پرداخت مستقیم (PSP) و غیر مستقیم (واسط) ارائه می‌­دهند. هرکدام از این درگاه‌­ها کاربرد مخصوص به خود را دارند و تحت شرایط مختلفی ارائه می­‌شوند.

به طور مثال درگاه پرداخت مستقیم در اغلب مواقع برای فروشگاه‌­های تحت وب و نیز درگاه پرداخت غیر مستقیم برای فروشگاه‌­های فعال در شبکه­‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می­‌گیرد. بدین ترتیب پیشنهاد ما به صاحبان کسب و کار در فضای اینستاگرام، تلگرام و… که قصد اخذ درگاه پرداخت را دارند این است که از درگاه غیر مستقیم یا واسط بهره ببرند. ولی آیا این درگاه پرداخت تاثیری در رشد فروشگاه ما دارد و آیا راه بیش­تر شناخته شدن آن را مرتفع می­‌سازد؟ ما جواب این سوال و الزام دریافت درگاه پرداخت واسط برای اینستاگرام را در ادامه بررسی کرده‌­ایم.

چرا باید از درگاه پرداخت برای فروشگاه اینستاگرامی خود استفاده کنیم؟

پیش­تر به این موضوع اشاره شد که درگاه پرداخت نقش مهمی در ارتقاء امنیت و نیز تسریع فرآیند پرداخت­ توسط مشتریان خواهد داشت. علاوه بر این موارد، درگاه پرداخت مزایای دیگری در جهت ایجاد فضایی مطمئن برای مشتریان و بیش­تر شناخته شدن فروشگاه اینستاگرامی ما به همراه دارد:

  • امکان تهیه گزارش آنلاین از لیست واریزی‌­های خود
  • آسان بودن روند پیگیری پرداخت مشتریان
  • فراهم کردن بستری امن و قابل اطمینان برای مشتریان به وسیله نشان دادن مشخصات فروشگاه در درگاه پرداخت
  • تسریع و تسهیل فرآیند پرداخت از هر مکان با استفاده از اینترنت
  • تکمیل بانک اطلاعات به کمک دریافت اطلاعات مشتریان برای اطلاع‌رسانی­‌های آتی
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت برای رفع هر گونه مشکلی

در این قسمت تنها بخشی از ویژگی­‌های درگاه پرداخت برای اینستاگرام و تاثیر آن در گسترش کسب و کار خود را نام بردیم. شما می­‌توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع به مقاله “ درگاه پرداخت اینترنتی در اینستاگرام” مراجعه کنید.

همانطور که وعده داده بودیم، در ادامه این متن از گزافه‌گویی پرهیز کرده و نحوه ساخت درگاه پرداخت برای شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام را به طور کامل توضیح می‌­دهیم.

نحوه ساخت درگاه پرداخت رایان­پی برای اینستاگرام

جهت ساخت درگاه پرداخت برای اینستاگرام ابتدا لازم است تا ارائه دهنده مطمئن و شناخته شده‌­ای را انتخاب کنید. پرداخت یار رایان پی از آن دسته شرکت‌­هایی به شمار می‌­رود که از طریق ارائه خدمات پرداخت اینترنتی، بستری مناسب را برای تعامل بهتر و آسوده‌­تر کسب و کار­ها با مشتریان‌شان فراهم می­‌کند. این شرکت سابقه درخشانی در طی سال­ها فعالیت خود با کنترل تراکنش‌­های شرکت­های بزرگی همچون: ایرانسل، همراه اول، به پرداخت، آپ و… دارد.

با این اوصاف ما در ادامه این مطلب نحوه ساخت درگاه پرداخت اینستاگرامی رایان پی را قدم به قدم شرح می­‌دهیم.

نحوه ساخت درگاه پرداخت رایان­پی برای اینستاگرام

قدم اول: مراجعه به سایت رایان پی و درخواست درگاه پرداخت

در ابتدا همانطور که در تصویر ذیل مشاهده می­‌کنید لازم است به آدرس https://rayanpay.com/register-request/ برای ثبت نام اولیه مراجعه نمایید و درخواست خود را ثبت نمایید. در صفحه باز شده فیلد­های لازم را همچون: نام، نام خانوادگی، شماره موبایل و… را وارد و سپس بر روی دایره کنار گزینه اینستاگرام کلیک کنید. با برگزیدن این گزینه فیلد مربوطه به آدرس صفحه اینستاگرام شما نمایش داده می­‌شود که می­‌بایست در آن آدرس فروشگاه اینستاگرامی خود را وارد نمایید.

در نهایت با فعال کردن تیک گزینه موافقت با شرایط استفاده از درگاه پرداخت و فشردن کلید ثبت نام در قسمت پایینی صفحه به بخش تکمیل فرم احراز هویت لینک پرداخت هدایت می­‌شوید.

نکته مهم: در این صفحه وارد کردن تمامی فیلد­های دارای ستاره قرمز رنگ الزامی است.

قدم اول: مراجعه به سایت رایان پی و درخواست درگاه پرداخت

قدم دوم: تکمیل فرم احراز هویت

پس از اتمام مرحله درخواست درگاه پرداخت و وارد کردن اطلاعات اولیه، در قدم بعد شما به صفحه احراز هویت هدایت می­‌شوید که در آن لازم است تا اطلاعات تکمیلی خود را در فرم احراز لینک پرداخت کامل کنید. این مشخصات حاوی: شماره موبایل، شماره شبا کارت بانکی، تصویر واضح شناسنامه و… است. همچنین توصیه می­‌شود تا از متن تعهد­نامه، نام و نام خانوادگی، تاریخ و امضا به همراه کارت ملی خود همانند شکل سمت چپ تصویر عکس برداری و در فیلد تصویر احراز هویت آپلود کنید. در آخر با تکمیل تمامی بخش­های لازم این صفحه، گزینه ثبت فرم را بفشارید.

توصیه: با مراجعه به پایین صفحه مد نظر و مطالعه قسمت نکات مهم قادر خواهید بود که فرآیند ثبت درخواست درگاه پرداخت را تسریع ببخشید.

قدم دوم: تکمیل فرم احراز هویت

قدم سوم: صحت سنجی احراز هویت و ارسال اطلاعات درگاه پرداخت

با تکمیل و ارسال مدارک فرم احراز متقاضیان باید منتظر تایید و صحت سنجی اطلاعات وارده خود توسط شرکت رایان پی باشند. در این مرحله اگر صحت کامل تمامی اطلاعات فرم احراز هویت توسط شرکت رایان­پی مورد تایید قرار گرفت، کارشناسان آن با شما تماس گرفته و مشخصات درگاه پرداخت از جمله لینک پرداخت و اطلاعات پنل مدیریتی را به ایمیل ثبت نامی ارسال می­‌کنند. در غیر این صورت کارشناسان شما را از نقوص به وجود آمده در پرونده احراز هویت آگاه ساخته و در جهت رفع آن­ها به شما یاری می‌­رسانند.

سخن نهایی در رابطه با ساخت درگاه پرداخت برای اینستاگرام

درگاه پرداخت واسط یکی از بهترین گزینه­ها برای فروشگاه‌­های اینترنتی فعال در بستر اینستاگرام محسوب می‌شود که دریافت آن بسیار راحت است. همانطور که در این مقاله مشاهده کردید، برخورداری از خدمات این نوع سرویس درگاه پرداخت بسیار سریع بوده و شرکت­‌هایی همچون رایان­پی این فرآیند را به مقدار قابل توجهی امن­تر و نیز آسان­‌تر می‌­سازند. امیدوار هستیم که این متن کاربران و متقاضیان را در جهت دریافت و انتخاب درگاه پرداخت مناسب اینستاگرام یاری رساند.

در ذهن شما ممکن است این سوال نقش ببند که چگونه از لینک پرداخت در اینستاگرام استفاده کنم، به شما پیشنهاد می‌کنم مقاله مربوط به “درگاه پرداخت اینستاگرام” را مطالعه نمایید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا