اجتماعی

تصویب ایجاد یک میلیون شغل در سال توسط شورای عالی اشتغال

در جلسه شورای عالی اشتغال در سال جاری ۱۳ مصوبه در راستای حمایت از توسعه و پایداری اشتغال، تسریع، تسهیل و تداوم ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی به تصویب اعضا رسید.

به گزارش روند بازار به نقل از خبرگزاری فارس، در نخستین جلسه شورای عالی اشتغال در سال جاری با حضور رئیس جمهور ۱۳ مصوبه در راستای حمایت از توسعه و پایداری اشتغال، تسریع، تسهیل و تداوم ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی به تصویب اعضا رسید.

مساله ایجاد اشتغال به ویژه برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهها اهمیت زیادی دارد و در جلسه شورای عالی اشتغال نیز بر حل این مشکل تاکید شده است.

اخبار مرتبط

رئیس جمهور بر ضرورت تمرکز ویژه بر اشتغال‌آفرینی در استان‌های دارای نرخ بیکاری بالاتر تاکید کرد و به وزیر کار ماموریت داد، اشتغال‌زایی و کاهش معضل بیکاری به ویژه ایجاد اشتغال برای اقشار تحصیل‌کرده در این استان‌ها را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهد.

به گزارش فارس،‌ سید صولت مرتضوی وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی قبل از سال جدید اعلام کرد رکورد ایجاد یک میلیون شغل در کشور به دست آمد و امیدوارم سال ۱۴۰۲ از این رقم هم عبور کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» در هشتاد و چهارمین جلسه شورای‌عالی اشتغال، با اشاره به نقش مهم اشتغال در تحقق شعار سال گفت: آمارهای سال گذشته نشان دهنده کاهش بیکاری است، اما قطعا نمی‌توان به این میزان از اشتغالزایی اکتفا کرد و باید با کار و اقدام جهادی زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرد.

رئیس جمهور بر ضرورت تمرکز ویژه بر اشتغال‌آفرینی در استان‌های دارای نرخ بیکاری بالاتر تاکید کرد و به وزیر کار ماموریت داد اشتغالزایی و کاهش معضل بیکاری بویژه ایجاد اشتغال برای اقشار تحصیل‌کرده در این استان‌ها را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهد.

تداوم روند رفع موانع اشتغال و کسب و کارها در سال جدید دومین دستور رئیس جمهور در این جلسه بود.

رئیسی با بیان اینکه برداشتن موانع از پیش پای متقاضیان ایجاد اشتغال از جمله وظایف مهم دولت است، اظهار داشت: تسهیل و ساماندهی صدور مجوز کسب و کارها یکی از اقدامات بسیار خوب و موثر دولت در زمینه اشتغال‌آفرینی بود و با توجه به فراهم بودن زمینه اشتغال در کشور، استمرار این رویه در راستای رفع موانع اشتغال، نقش مهمی در اشتغالزایی و کاهش بیکاری ایفا خواهد کرد.

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اهمیت تامین مالی و تخصیص به موقع اعتبارات افزود: نگاه دستگاه‌های مسئول در زمینه تامین مالی نیز صرفا نباید به بانک‌ها معطوف باشد، بلکه باید زمینه مشارکت مردم با تضمین سود و سرمایه در این بخش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور در جلسه امروز شورای‌عالی اشتغال همچنین به برخی اقدامات برای کمک به افزایش اشتغال در کشور اشاره و دستگاه‌های مسئول را مکلف به انجام آنها کرد.
رئیسی به نقش مراکز مشاوره کارآفرینی در حوزه اشتغال نیز اشاره کرد و گفت: اگر این مراکز به صورت موثر به وظایف خود در زمینه پرورش مهارت‌های کارآفرینی و ارتقای توانمندی‌های دانشجویان و دانش آموختگان نسبت به کارآفرینی بپردازند، قطعا نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال در کشور ایفا خواهند کرد.

آیت‌الله رئیسی همچنین با تاکید بر اهمیت نقش مشاغل خانگی در کاهش نرخ بیکاری به وزیر کشور ماموریت داد تا فرمانداران و شهرداران را در استان‌ها و شهرستان‌ها به ایجاد بازارچه‌هایی برای عرضه محصولات مشاغل خانگی، مکلف کند.

در این جلسه ۱۳ مصوبه در راستای حمایت از توسعه و پایداری اشتغال، تسریع، تسهیل و تداوم ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی به تصویب اعضا رسید.

روند بازار

پایگاه خبری روند بازار با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای ایران و جهان پس از کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خردادماه سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد. بررسی روندهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و سیاسی از اهداف راه اندازی پایگاه خبری روند بازار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا